۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه شبکه ریلی مصوب برنامه ششم پرداخت نشده است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه بایستی فقط در بند الف برنامه ششم توسعه به شرکت راه آهن پرداخت می‌کرد، مجموعا بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که یک ریال آن پرداخت نشده و این حق تمام شبکه ریلی است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «سید میعاد صالحی» در جشن عید غدیر که در آمفی تئاتر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد، ضمن یاد جانفشانی همکار لکوموتیوران راه‌آهن هرمزگان در سانحه قطار باری و اهدای صلوات به روح ایشان، گفت: بایستی با توجه بیشتر به موضوع ایمنی که در جلسات مختلف مکرر آن را تذکر داده‌ام، شاهد مسائل این چنینی نباشیم. به بیان دیگرپیش شرط افزایش عملکرد راه‌آهن در بخش‌ باری و مسافری، رعایت ایمنی است.

صالحی خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن با توجه به قدمت زیاد خود نیاز به فناوری و تغییر رویکرد کاری از فضای سنتی به نوین در حوزه عملیات دارد و لازمه این تغییر بزرگ، حرکت تدریجی و گام به گام است تا بتوان در مسیری نوین حرکت کرد.

وی با اشاره به برخی از ناکارآمدی‌های مسئولین قبلی این مجموعه گفت: متاسفانه روالی پایه‌ریزی شده بود که با ادامه مسیر گذشته، منجر به نابودی راه آهن می‌شد.

مدیرعامل راه‌آهن، گفت: ما در تقابل سنگین برای اصلاح مسیر هستیم و برای اصلاح این مسیر، نیاز به تعامل با تمام دستگاه‌ها داریم که ماه‌هاست این کار در حال انجام است و به حول و قوه الهی نتیجه نیز خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه بایستی فقط در بند الف برنامه ششم توسعه به شرکت راه آهن پرداخت می‌کرد مجموعا بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است که یک ریال آن پرداخت نشده و این حق تمام شبکه ریلی است.

به گفته مدیرعامل راه آهن، مسیری که طی می‌کنیم جراحی و اصلاحی بزرگ است.

وی با یادآوری این مطلب که از خصوصی سازی درست حمایت می‌کنیم اما مقابل اختصاصی‌سازی می‌ایستیم، تاکید کرد: ما در راه آهن دولت سیزدهم در راستای گفتمان پیشرفت وعدالت حرکت می‌کنیم و هر کس که در این مسیر نباشد مقابل او می‌ایستیم و طبیعی است که صدای منفعت طلبان دربیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در راه‌آهن در راستای نزدیک شدن به گفتمان پیشرفت و عدالت گفت: ثبت رکورد صدساله در حوزه مسافری، افتتاح دپوهای جدید، جذب چشمه‌های جدید بار، تعریف فرآیندهای جدید، طرح ساماندهی منازل سازمانی، برکناری مدیران ناکارآمد، احیای ردیف‌های شغلی و انجام اقداماتی برای افزایش رفاه کارکنان راه آهن با جدیت در دست اجراست.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرآیندها نیاز به بروزرسانی و اصلاح داشته و باید دست به دست هم دهیم و آنها را یک به یک حل کنیم تاکید کرد: برای برپایی تمدن نوین ایرانی اسلامی، نیاز به جهش اقتصادی داریم که یکی از پایه‌های جهش حوزه اقتصادی، حوزه حمل و نقل و بصورت ویژه حوزه ریلی است که رهبر معظم انقلاب نیز به صورت شفاف به آن اشاره فرمودند.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای به اهتزاز درآوردن پرچم انقلاب اسلامی که برآمده از مکتب امیرالمومنین علی(ع) و امام حسین(ع) است تلاش خواهیم کرد تا یک حوزه ریلی قوی بسازیم و با کمک همدیگر بر قله افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه ریلی خواهیم ایستاد.

کد خبر 64926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =