۳ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود/ امکان صادرات ۱۰ درصد تخم‌مرغ‌های تولیدی از امسال

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت:با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری هر ماه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود، پیش بینی ما تولید سه میلیون تن گوشت مرغ در کشور تا پایان سال است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حسین دماوندی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکل مرغداری های کاشان به خبرنگاران افزود: طبق قراردادی که با اتحادیه مرکزی میهن منعقد شده، از سال گذشته صادرات تخم مرغ شروع شد و امیدوارم این صادرات با برنامه ریزی پیش رود، امروز بازارهای خوبی در منطقه خلیج فارس به دست آمده و امکان صادرات ۱۰ درصد از تولید تخم مرغ در سال به بازارهای صادراتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: در بخش تولید شیر و تخم مرغ مشکلی در کشور وجود ندارد، باتوجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و مصرف تخم مرغ کاهش یافته، شرکت پشتیبانی امور دام بنا دارد در گام اول ۱۰ تا ۲۰ هزار تن تخم مرغ تولید روز در نقاطی که اتحادیه میهن اعلام کند را ذخیره سازی کرده تا قیمت آن بهبود یابد و هزینه های تولیدکننده تا حدودی تامین شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت:هدف ما حفظ تولیدکننده در بخش تولید است، در آینده تولیدکنندگان ضمن تامین نیاز کشور باید بتوانند تخم مرغ را صادر کنند.

دماوندی نژاد افزود: برنامه ما جوجه ریزی ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه است و هدف گذاری ما تولید ۲۵۰ هزار تن تولید گوشت مرغ در ماه است.

وی اظهار داشت: جمعیت هزارو ۵۰۰ نفری شتر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل باتوجه زیرساخت هایی که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در این منطقه ایجاد شده تا سه هزار نفر شتر افزایش می یابد و در کنار این افزایش جمعیت برای افراد شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

دماوندی نژاد گفت: در سه هزار هکتار از اراضی منطقه کاشان و آران وبیدگل واحد های پرورش شتر داریم و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، مرکز اصلاح نژاد دام کشور در طرح ایجاد هاب شتر در منطقه آران و بیدگل و کاشان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همکاری می کند، تا موضوع پرورش شتر توسعه یابد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با عنایت به محدودیت منابع آبی کشور، گیاهان مقاوم به کم آبی شناسایی شده و در مراکز استان ها کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شوری در حال انجام است، باید بتوانیم تولید گیاهان مقاوم به کم آبی را در کشور توسعه دهیم.

۱۸۱ واحد مرغداری شامل ۴۶ واحد مرغداری تخمگذار و ۱۳۵ واحد مرغداری گوشتی در کاشان فعال است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

کد خبر 65044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =