کارمزد ۱۴ نوع خدمت بانکی چقدر تغییر کرد؟

بانک مرکزی اخیرا طی اطلاعیه‌ای افزایش کارمزدها را به شبکه بانکی ابلاغ کرده که جزئیات و تغییرات نرخ ۱۴ نوع خدمت بانکی را شامل می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اگزیم نیوز، بانک مرکزی طی روزهای اخیر با صدور یک اطلاعیه جزئیات اجرای طرح جدید کارمزد خرید با کارت بانکی و کارتخوان ها، افزایش کارمزد کارت به کارت و انواع خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را اعلام کرد.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر نرخ پائین کارمزدهای بانکی همواره مورد انتقاد شبکه بانکی بوده و آنها مطرح می کنند که درآمد بانک ها از این محل به کمتر از ۵ درصد می رسد.

با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن زیرساخت های بانکی، بسیاری از افراد از نرم افزارهای موبایلی برای جابجایی مبالغ و دریافت خدمات بانکی استفاده می کنند که نرخ های جدید شامل این خدمات نیز می شود؛ البته هنوز برخی از خدمات بانکی تعرفه جدیدی دریافت نکرده اند.

براساس این گزارش هزینه کارمزد جدید اعلام مانده حساب و ۱۰ گردش آخر ۲۶۵ تومان شده که پیش از این ۲۴۰ تومان بوده است. نرخ کارمزد انتقال وجه پایا بین ۲۴۰ تومان تا ۳ هزار تومان رسیده که قبل از افزایش نرخ ۲۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

همچنین نرخ کارمزد صدور کارت المثنی قبل از انقضا ۱۵۰۰ تومان و هزینه فعال سازی اینترنت بانک و همراه بانک ۱۰۰۰ تومان شده که پیش از این نرخی بابت آنها پرداخت نمی شد.

هزینه خدمت مسدود کردن کارت به صورت حضوری نیز از ۳ هزار تومان به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافته و مسدود کردن کارت به صورت غیرحضوری از ۳ به ۳ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

کارمزد صدور دسته چک که پیش از صدور این ابلاغیه در هر برگ ۲۰۰ تومان به علاوه هزینه تمبر بوده، در حال حاضر به ۶ هزار تومان، به اضافه هزینه تمبر اقزایش پیدا کرد.

در عین حال، هزینه یا کارمزد خدمت صدور انواع کارت الکترونیک از ۶ به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان، صدور کارت هدیه از ۳ به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و اعلام مانده حساب نیز از ۱۲۰ به ۱۴۴ تومان افزایش یافته است.

همچنین احراز هویت به صورت غیرحضوری که پیش از این کارمزدی شامل آن نمی شد به ۱۰ هزار تومان رسیده، کارمزد افتتاح حساب جاری و کوتاه مدت نیز پیش از این ۵ هزار تومان بوده که با افزایش هزار تومانی مواجه شده است.

کارمزد کارت به کارت کمتر از یک میلیون به ۷۲۰ تومان رسیده که قبل از اطلاعیه کمتر از یک میلیون، ۶۰۰ تومان بوده است. هزینه کارت به کارت هر یک میلیون اضافی نیز به ۲۸۰۰ تومان افزیش یافته که پیش از این هر یک میلیون اضافی ۲۴۰ تومان بوده است.

کد خبر 65109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =