ایجاد بازار دارویی ایران در تاجیکستان/ تقویت دیپلماسی سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر استفاده از ظرفیت داخلی ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: دیپلماسی و گردشگری سلامت و ایجاد بازار دارویی در تاجیکستان تقویت می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، بهرام عین اللهی روز یکشنبه افزود: نزدیکی‌های فرهنگی و زبانی ایران و تاجیکستان بسیار است و سفر به این کشور با چند هدف مهم در حوزه سلامت صورت می‌گیرد که ایجاد بازار دارویی برای ایران در تاجیکستان از اهم محورهای آن است.

وزیر بهداشت با بیان این که ایران بیش از ۹۸ درصد نیاز دارویی خود را بر اساس توان داخلی رفع کرده است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت می‌تواند بازار خوبی برای صنعت دارویی ایران در کشورهای منطقه ایجاد کند.

عین اللهی سفر دو روزه به تاجیکستان را در مسیر تقویت دیپلماسی سلامت دانست و اظهارداشت: در این سفر به دنبال صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی و تقویت ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در تولید و توسعه بازار تجهیزات پزشکی ایران هستیم و از مراکز درمانی و دانشگاهی تاجیکستان بازدید می کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به زبان مشترک ایران و تاجیکستان، گسترش گردشگری سلامت از دیگر محورهای این سفر است و در تلاشیم هر چه زودتر برای انتخاب و اعزام رایزن سلامت به کشورهای دوست اقدام کنیم. به همین دلیل کشور تاجیکستان از اولین کشورهایی خواهد بود که رایزن سلامت را با هدف توسعه بازار محصولات سلامت محور و همچنین گردشگری سلامت در آنجا مستقر خواهد کرد.

کد خبر 65122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =