بهره‌برداری از ۶۸ پروژه در بنادر کشور در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، ساخت و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم تا پایان خرداد ۱۴۰۲ در بخش حمل و نقل دریایی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت دولت (شهریور ۱۴۰۰) تا پایان خرداد ۱۴۰۲ در بخش حمل‌و نقل دریایی از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه اعلام شد.

براساس این گزارش، بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور شامل هشت پُست اسکله شناور مسافری و گردشگری در بندر خرمشهر و ۲ پست اسکله در بندر گناوه و یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم بندر شهید رجایی، بخشی از دستاوردهای کلانی است که در حوزه حمل و نقل دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی ثبت شد.

دفتر آمار اطلاعات و پایش برنامه‌ها گزارش داد: بهره برداری از بندر چندمنظوره خمیر و بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر برای شناورهای دارای طول ۱۵۰ و عمق هفت متر از مهمترین دستاوردهایی است که در دولت سیزدهم از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۲ در بخش حمل و نقل دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی رقم خورده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به‌تازگی با اشاره به اهمیت مدیریت بهره‌وری و عزم جدی این سازمان برای رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری پروژه‌های بندری و دریایی، تاکید کرد: مطابق رویکردهای توسعه‌ای و اقداماتی چون نوسازی ناوگان و مهندسی ارزش در پروژه‌های زیربنایی، تا پایان امسال، شاخص‌های بهره‌وری در سازمان بنادر به بیش از ۵۰ درصد ارتقا می‌یابد.

کد خبر 65401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =