کاهش ۴۰ درصدی صادرات نفت عربستان

جدیدترین آمارهای دولتی نشان داد، صادرات نفت عربستان در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، جدیدترین آمارهای دولتی نشان داد، صادرات نفت عربستان در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

اداره کل آمار عربستان اعلام کرد، ارزش صادرات نفتی این کشور در ماه می به ۷۲ میلیارد ریال (۱۹.۲۰ میلیارد دلار) کاهش یافته است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵.۵ میلیارد ریال بوده است که به معنای کاهش ۳۷.۷ درصدی است.

از طرفی سهم صادرات نفتی در کل صادرات این کشور از ۸۰.۸ درصد در ماه می ۲۰۲۲ به ۷۴.۱ درصد در ماه می امسال کاهش یافته است.

به طور کلی، حجم کل صادرات کالاهای تجاری این کشور در ماه می ۳۲.۱ درصد افت کرده و از ۱۴۳ میلیارد ریال در ماه می ۲۰۲۲ به ۹۷.۱ میلیارد ریال رسیده است.

به دنبال کاهش قیمت نفت، عربستان در ماه جاری میلادی اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه آگوست ادامه می‌دهد و همچنین قیمت نفت برای مشتریان آسیایی برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست افزایش داد.

آمارهای جدید از سوی سازمان جودی وابسته به اوپک نشان داده است که صادرات نفت خام عربستان در ماه می به کمترین رقم ۱۹ ماه گذشته کاهش یافته است.

صادرات غیرنفتی به استثنای صادرات مجدد در ماه می ۱۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

چین مقصد اصلی صادرات عربستان بوده و ۱۷.۴ درصد کل صادرات این کشور را به خود اختصاص داده است. پس از آن هند و ژاپن قرار دارند. این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده کالا به عربستان نیز بوده که بیش از ۲۳ درصد از کل واردات به این کشور در ماه می را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 65447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =