۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
سود بازرگانی واردات مرغ صفر شد

تصویب‌نامه هیات وزیران درباره تعیین سود بازرگانی گوشت مرغ از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد که براساس آن سود بازرگانی این قلم کالا، صفر در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، هیات وزیران در جلسه یکم مرداد ۱۴۰۲ به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی سود بازرگانی گوشت مرغ (به شرح ردیف تعرفه های مندرج در جدول زیر) را صفر تعیین کرد.

همچنین پنجشنبه ۲ مرداد رئیس جمهور قانون کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی کشاورزی و دامی از جمله گوشت مرغ به یک درصد را به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده بود. این قانون در ۵ تیر در مجلس به تصویب نمایندگان و در ۲۱ تیر به تأیید شورای نگهبان رسیده بود.

در نشست علنی ۲ مرداد مجلس شورای اسلامی که با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده بود، تعدادی از نمایندگان مجلس و نیز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواهان توضیحاتی درباره علت افزایش قیمت برخی مواد خوراکی از جمله گوشت مرغ شده بودند که وزیر جهاد کشاورزی بخشی از برنامه های دولت برای کنترل قیمت مرغ را یادآور شد.

کد خبر 65560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =