ابلاغ نحوه معافیت از برخی شروط تمدید کارت بازرگانی

طبق مقررات جدید ابلاغی، متقاضیان تمدید کارت بازرگانی می‌توانند با استفاده از امکان پیش‌بینی شده، از مهلت دو ساله معافیت از برخی شروط صدور دوباره کارت‌های بازرگانی استفاده کنند.

به گزارش روز شنبه "اگزیم نیوز"، بررسی جدیدترین دستورالعمل ارائه شده درباره تمدید کارت های بازرگانی متقاضیان فعال در امور بازرگانی، نشان می دهد که متقاضیان بنا به ضرورت می توانند پس از احراز شرایط اولیه، از برخی استثنائات نیز برخوردار شوند.

در بخشی از اطلاعیه آمده است: پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی تبصره ۴ بند ۳ ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، هر بازرگان می‌تواند حداکثر به مدت ۲ سال از یکی از شروط موضوع این دستورالعمل، در تمدید کارت بازرگانی مستثنی و مبتنی بر قواعد مندرج در دستورالعمل، در سقف اعتباری ایشان لحاظ شود.

طبق اطلاعیه منتشر شده، وزارت صمت می تواند با استناد به رتبه بندی اشخاص در زمان صدور کارت بازرگانی، متقاضی را از یکی از شروط تعیین شده، برای حداکثر دو سال معاف کند و آن را در رتبه بندی افراد لحاظ کند.

همچنین وزارت صمت می تواند نداشتن سوء اثر ناشی از چک برگشتی یا عدم آن را در رتبه بندی متقاضیان کارت های بازرگانی منظور نماید.

در عین حال، تاکید شده که دستورالعمل تبصره مربوط به استفاده بازرگانان از برخی معافیت ها در زمان صدور کارت های بازرگانی، باید ظرف مدت ۳ ماه از سوی وزیر صمت با همکاری اتاق های بازرگانی و تعاون تهیه و ارائه شود.

نحوه تاثیر در رتبه بندی افراد نیز به این صورت است که متقاضیان تمدید کارت بازرگانی می توانند در صورت احراز شرایط تعیین شده در دستورالعمل، از یکی از شروط داشتن محل کسب با کاربری غیرمسکونی، داشتن حساب جاری مورد تایید بانک مرکزی، نداشتن تعهد ارزی سررسید شده واردات و صادرات و نداشتن بدهی حق بیمه تامین اجتماعی در زمان تمدید کارت بازرگانی مستثنی شوند.

طبق مقررات اعلام شده، متقاضیان می توانند مهلت دو ساله معافیت از برخی شرویط تمدید کارت بازرگانی را در فرصت های ۳، ۶، ۹ ماهه و یکساله استفاده کنند و البته متقاضیان در هر مرتبه تنها می توانند از یکی از شروط اعلامی مستثنی شوند.

برخی موارد مانند فاقد چک برگشتی بودن و یا چک برگشتی زیر یک میلیارد ریال، در استفاده از برخی استثنائات تمدید کارت بازرگانی متقاضیان تاثیرگذار است.

کد خبر 66117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =