تمدید مهلت صندوق‌های درآمد ثابت برای رعایت نصاب سرمایه‌گذاری

سخنگوی سازمان بورس اعلام کرد: با مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، مهلت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت برای رعایت نصاب سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان امسال تمدید شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان بورس، «امیرمهدی صبایی» اعلام کرد که با مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، مهلت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت برای رعایت نصاب سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان امسال تمدید شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار در اردیبهشت ماه طبق ابلاغیه‌ای حد نصاب سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را از ۱۵ به ۱۰ درصد کاهش داد.

در این ابلاغیه آمده بود، سقف سرمایه‌گذاری در سهام، حق تقدم سهام، واحدهای سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گواهی سپرده "کالایی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت حداکثر ۱۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق است.

همچنین در بند دیگر این ابلاغیه اعلام شده بود، سقف سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری مجاز از حداکثر ۵درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۳۰درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه گذاران صندوق سرمایه پذیر به حداکثر ۱۰درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۱۵درصد از تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه پذیر تغییر یافت صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توانند حداکثر به میزان سه درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق را به سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری نزد یک صندوق اختصاص دهند.

کد خبر 66189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =