ایجاد و احیای ٢ هزار واحد صنعتی جدید و نیمه تعطیل طی ۲ سال

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ هزار واحد جدید و نیمه تعطیل در حوزه صنایع طی ۲ سال گذشته ایجاد و احیا شد که منجر به اشتغال‌زایی برای بخش زیادی از مردم شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «محمد مهدی برادران» روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه روایت خدمت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع موانع تولید و مجوز ایجاد واحدهای صنعتی جدید در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در این نمایشگاه با توجه به اینکه صنعت یکی از حوزه های پیشرانه در رشد تولید است، محصولاتی جدید را ارائه کردیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد یکی از خط های جدید تولید کاغذ تحریر خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم توانستیم ١٠٠ درصد نیاز کشور در کتاب های مدارس و نشریات را تامین کردیم قبلاً با فعال سازی کاغذ مازندران ٢ سوم تولیدات کاغذ داخلی و بقیه وارداتی بود. اکنون نیاز کشور در تولید کاغذ تحریر تامین شده است.

برادران با اشاره به تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی گفت: شرکتی از دوستداران محیط زیست اقدام به تولید ظروف ١٠٠ درصد گیاهی کرده که با استفاده از پسماند نیشکر، تولیدات را به خارج از کشور صادر می کند. این ظروف از پسماند نیشکر تهیه می شود و بعد از ١٠٠ روز بازیافت و به چرخه طبیعت برمی گردد. هم اکنون ١٢ کشور این ظروف را تولید می کنند که یک میلیون دلار صادرات دارد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران و عضو کمیسیون صنعت وزارت صمت در این باره اظهار داشت: امروز با افتخار می گوییم که در تولید کاغذ تحریر برای کتاب های مدارس و دفاتر به خودکفایی رسیدیم.

ابوالفضل روغنی افزود: با حمایت دولت سیزدهم و تسهیل گری وزارت صنعت،معدن و تجارت مشکل کاغذ حل شده است و می توانیم در آینده به صادرات کاغذ تحریر فکر کنیم.

وی ادامه داد: همچنین شرکتی برای تولید ظروف یکبار مصرف از تفاله نیشکر راه اندازی کردیم که ظروف ١٠٠ درصد گیاهی است که سیب سلامت دارد بازار هدف آن اروپاست و صادرات به کشورهای مختلف داریم روزانه ٢٠ تن خمیر آماده تبدیل به ظرف با تنوع تولیدات در انواع ظروف است.

نمایشگاه روایت خدمت با شعار وعده، وفا همزمان با هفته دولت و با حضور تمام دستگاه ها و بخش های مختلف دولتی از چهارم تا هفتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.

کد خبر 66430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =