رکوردشکنی صاردات نفت عمان به اروپا

طبق گزارش نشریه میس (متخصص در امور انرژی) صادرات نفت خام عمان به اروپا با افزایشی چشمگیر به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از «الخلیج آنلاین»، طبق گزارش نشریه میس (متخصص در امور انرژی) صادرات نفت خام عمان به اروپا با افزایشی چشمگیر به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است

این گزارش می گوید که صاردات نفت خام عمان به اروپا در حال افزایش است و در ۷ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون بشکه نفت از این کشور به اروپا صادر شده که بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته است.

این گزارش می افزاید: پالایشگاه های اروپا بر نفت خام ترش متوسط متکی هستند و ثابت شده که نفت سبک امریکا جایگزین ضعیفی برای نفت اورال روسیه است و مقادیری از نفت خام عمان که دارای کیفیت مشابه است، به اروپا منتقل شده است.

طبق تازه ترین آمار دولتی، عمان در ماه ژوئیه روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت خام به مقاصد دیگر ارسال کرد که بالاترین میزان در دو سال گذشته بود.

در بیانیه وزارت دارایی عمان آمده است که درآمد خالص حاصل از صادرات نفت خام عمان در نیمه نخست سال جاری با ۲۰۰ میلیون دلار افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۸.۴ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 66511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =