طرح ۱۱ تنی پرورش ماهیان خاویاری در ساری مورد بهره برداری قرار گرفت

همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت، طرح ۱۱ تنی پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان ساری مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، این پروژه با ظرفیت تولید ۱۱ تن ماهیان خاویاری با استفاده از آب چاه و اشتغالزایی برای پنج نفر و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم بخش کشاورزی استان، موضوع شیلات و فعالیت‌های آبزی پروری است که در تامین بخشی از پروتئین‌ مورد نیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد نقش مهمی در شاخص فعالیت‌های اقتصادی استان دارد که نیازمند توجه جدی بوده و در همین راستا باید کارگروه ویژه شیلاتی در استان برای ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های تولید و همچنین تولید محصول با کیفیت و صادرات محور تشکیل شود.

حسن خیریانپور با اشاره به اینکه به غیر از خاویار و گوشت ماهیان خاویاری از تمامی اجزای این گونه ارزشمند آبزی از جمله پوست و... می توان بهره برداری اقتصادی کرد، افزود: امروز محصولات شیلاتی خوبی در استان تولید می شود ولی مبدا صادراتی و گمرگی آن در سایر استان‌ها است.

وی بر ضرورت ایجاد پنجره واحد تجاری در استان مازندران تاکید و ادامه داد: با راه‌اندازی پنجره واحد تجاری روند اعطای مجوز برای صادرات انواع محصولات شیلاتی در استان تسهیل می‌شود، بنابراین از دستگاه‌های اجرایی خواستاریم این موضوع را جدی گرفته و همکاری لازم برای تحقق این مهم را داشته باشند.

مدیر کل شیلات مازندران نیز در این مراسم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در منابع آب‌های داخلی و همچنین اراضی ساحلی با استفاده از آب دریای خزر با نگاه اقتصادِ دریا محور را یکی از برنامه های توسعه‌ای شیلات استان برشمرد.

قاسم کریم زاده گفت: این پروژه با ظرفیت تولید ۱۱ تن ماهیان خاویاری با استفاده از آب چاه و اشتغالزایی برای پنج نفر و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

کریم زاده در ادامه بر ضرورت توسعه پرورش ماهیان خاویاری بدلیل ارزش افزوده و اقتصادی و میراثی این گونه از ماهیان و تاثیر آن در رونق تولید و اشتغال، تاکید کرد و افزود: تلاش داریم تا در نقاطی که منابع آب سطحی خوبی دارند برای اجرای طرح های توسعه پرورش ماهیان خاویاری بطور جدی ورود کنیم تا زمینه سرمایه گذاری های جدید تسهیل و تسریع بیابد.

کد خبر 66541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =