برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی ۴ سال زودتر انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به دنبال جا به جایی سکوی عظیم فاز ۱۱ پارس جنوبی، تولید گاز از این سکو ۴ سال زودتر از موعد مقرر انجام می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، محسن خجسته مهر در گفت و گو با برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی در پهنه دریا و خشکی است.

وی تاکید کرد: هدف ما تا سال ۱۴۰۸ تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت در روز است برای رسیدن به این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد دلاری در این حوزه هستیم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: با شروع به کار دولت سیزدهم توسعه میدان گازی پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت. این میدان بزرگترین میدان گازی جهان است و حدود ۵۰ درصد ذخایر گازی کشور در این میدان گازی است. طبیعی است که اولیت راهبردی ما در این میدان گازی تعریف شود.

خجسته مهر افزود: چاه‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی به عمق ۴ هزار متر است و چهار لایه گازی را در برمی‌گیرد که ظرفیت بالایی برای تولید گاز دارد. جا به جایی این سکو یکی از جلوه‌های توانمندی دولت سیزدهم است. با جا به جایی این سکو به همت متخصصان داخلی بهره برداری از چاه های گاز این سکو ۴ سال زودتر انجام می‌شود.

کد خبر 66752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =