مرحله نخست طرح «مدیریت تردد» در بندر شهید رجایی آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اجرای «طرح مدیریت تردد» در بندر شهید رجایی گفت: مرحله نخست این طرح با هدف الکترونیکی کردن و هوشمندسازی روند ورود و خروج کامیون، خودروهای سواری و افراد در این مجتمع بندری آغاز شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز شنبه در تشریح سامانه «مدیریت تردد» که به نام (Control Access) نیز شناخته می‌شود، افزود: امنیت تردد خودروهای باری، سواری و افراد، افزایش امنیت بارِ صاحبان کالا، پیشگیری از قاچاق کالا، افزایش ایمنی تردد، مدیریت ماندگاری خودروهای سبک و سنگین و افراد، عدالت در توزیع و تخصیص بار به کامیون‌ها و تسهیل در ترافیک از مزایای اولیه این طرح است.

وی بیان کرد: بنابر اطلاعات مربوط به دوربین‌های پلاک‌خوان در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۲ هزار دستگاه کامیون و تریلی به این بندر تردد دارند که با احتساب خودروهای سواری ماهانه نزدیک به ۵۰۰ هزار ورود و خروج انواع سواری و وسائل نقلیه باری توسط تجهیزات این سامانه به صورت خودکار رصد و ثبت می‌شوند.

ورود کامیون‌ها منوط به ارائه مدارک لازم از پایانه‌های باربری است

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این رفت و آمدها مربوط به جابجایی و حمل کالاهای اساسی کل کشور است، ادامه داد: از اول مهرماه امسال آن دسته از کامیون‌های حمل کالای شهری و بین شهری امکان ورود به بندر شهید رجایی را دارند که مستندات و مدارک لازم را از پایانه‌های باربری یا شهرداری دریافت و این اطلاعات را به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ارسال کرده باشند.

وی، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح «مدیریت تردد» و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم‌افزاری ایجاد شده را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست و گفت: به منظور ایجاد این ارتباط سیستمی، نشست‌های مشترکی با سازمان‌های راهداری، حمل ونقل شهرداری، دفتر مرکزی سازمان بنادر و دریانوردی و استانداری برگزار شده است.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: براساس این طرح، کالا و کانتینر موجود در محوطه‌های بندر شهید رجایی فقط به کامیون‌های شهری و بین شهری که از طریق سامانه‌های مربوطه تایید شده‌ باشند، تخصیص داده خواهد شد و یگان حفاظت از ورود کامیون‌های بدون مجوز به محوطه‌های بندری جلوگیری می‌کند.

بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ بندر فعال و در عین حال بزرگترین بندر تجاری کشور همچنین در طول دهه‌های ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده و در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

کد خبر 66795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =