تدوین لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها در دولت

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها به‌منظور کاهش فشار مالیاتی بر شرکت‌ها در دولت تدوین شده و مراحل نهایی آن در دست اجراست و بزودی به مجلس خواهد رفت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «محمدهادی سبحانیان» در گفت‌وگویی با اشاره به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی، اظهار داشت: این اقدام جزو سیاست‌ها و فعالیت‌های حمایتی مهم سازمان امور مالیاتی از بخش مولد اقتصاد به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه افزایش اطلاعات، رشد میزان وصول مالیات را در پی دارد، افزود: امروز اطلاعات فعالان اقتصادی بیش از هر زمان دیگر در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد و به همین دلیل، برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مالیاتی که از حوزه اصناف و مشاغل وصول شده، به موجب اظهار خود این افراد و همچنین تبصره ماده ۱۰۰ در مجموع سه برابر سال گذشته بوده است.

سبحانیان اراده سازمان امور مالیاتی کشور را در توسعه و گسترش چتر مالیاتی بدون فشار بر بخش شناسنامه‌دار تولید عنوان و تصریح کرد: در سال ۹۹ نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار اظهارنامه و تبصره ماده ۱۰۰ داشتیم که در حال حاضر این رقم به ۲ برابر و در حدود ۶ میلیون رسیده است.

معاون وزیر اقتصاد از احیای ماده ۳۹ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با پیگیری سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و گفت: از این پس واحدهای تولیدی می‌توانند برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید، حقوق گمرکی را با چک و تضمین‌های لازم پرداخت کنند.

وی، ارائه آموزش‌های لازم درباره استقرار پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، هم در سطح ادارات امور مالیاتی و هم در سطح مودیان را الزامی دانست و خاطرنشان‌کرد: شناخت کافی نسبت به مقوله قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و کسب آموزش‌های لازم در این خصوص باعث می‌شود تا با یک شیب منطقی و ملایم به سمت اجرای کامل این قانون پیش برویم.

کد خبر 66883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =