قیمت گوشت مرغ در بازار به نرخ مصوب رسید

بررسی‌ها نشان می‌دهد با اقدامات دولت برای تنظیم بازار قیمت گوشت روند نزولی به خود گرفته به طوری که قیمت گوشت مرغ در تهران و برخی شهرستان‌ها به نرخ مصوب و حتی در برخی موارد کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، براساس مشاهدات میدانی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار تهران به حدود ۷۳ تا ۷۸ هزار تومان رسیده و گزارش‌های برخی استان نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ بین ۷۳ تا ۷۵ هزار تومان است.

طبق مصوبه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۲ هزار تومان و گوشت مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان ۷۳ هزار تومان تعیین شده بود؛ اما از آنجایی که از ابتدای سال جاری قیمت گوشت مرغ در بازار روند افزایشی به خود گرفت و نرخ این محصول برای مصرف‌کنندگان به بیش از ۱۰۰ هزارتومان رسیده بود وزارت جهاد کشاورزی به این موضوع ورود کرد.

بنابراین با اقدامات وزارت جهادکشاورزی برای مسئله تولید و بازار گوشت مرغ و رساندن جوجه‌ریزی به میزان ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه و تامین نهاده‌های طیور با نرخ‌های دولتی قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفت تا جایی که اکنون به نرخ مصوب و گاهی در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به کمتر از نرخ مصوب رسیده است؛ البته همچنان برخی فروشندگان در خصوص عرضه گوشت مرغ با نرخ‌های مصوب مقاومت دارند و گوشت مرغ را با قیمت‌هایی بیش از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

کد خبر 67187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =