صادرات ساوه به ۱۲۱ میلیون دلار رسید

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: نیمه نخست امسال از این گمرک افزون بر ۱۲۱ میلیون دلار انواع کالاها به ۵۹ کشور دنیا صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «حمیدرضا محمدی» روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در شش ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵۶ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش ۱۲۱ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۹ کشور توسط ۱۱۷ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی و نفتی صادر شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فرآورده های نفتی،قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو ، آبمیوه و رانی، رول گالوانیزه، رول دستمال کاغذی، انواع شیشه ومصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، آبگرمکن و قطعات ، ،مفتول مسی،کاغذ کارتن سازی،آبگرمکن و اجزاء و کاشی یا سرامیک است.

محمدی خاطر نشان کرد: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، هند، آذربایجان، ترکمنستان ،ایتالیا ،هلند و بلژیک عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود : میزان واردات این گمرک طی این مدت مقدار ۱۰۳هزارتن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۳۵ میلیون دلار بوده که توسط ۱۱۰ فعال تجاری از ۴۱ کشور جهان به این گمرک وارد و ترخیص شده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی اقلام سرمایه ای ، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر درشهرصنعتی کاوه و استانها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل ، کویل آلومینیومی ،مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه و درب پاکت ، کنستانتره و پوره میوه، مواد اولیه خوراکی،ماشین آلات و اجزاء و قطعات، اجزاء و قطعات یخچال و مواد اولیه بهداشتی است.

وی افزود: این کالاها از عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه ، قطر، هند، چین، ترکمنستان، اسپانیا ، تایلند، آلمان ، ایتالیا و عراق از طریق این گمرک به کشورمان وارد و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده است.

کد خبر 67269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =