آمادگی ایران و عراق برای دستیابی به تجارت ۴۰ میلیارد دلاری در بلندمدت

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و می‌توان تجارت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلاری را در بلندمدت پیش‌بینی کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، «مهدی ضیغمی» امروز (سه‌شنبه)در دومین همایش مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: ایران در ۴۰ سال گذشته و به‌ویژه یک دهه اخیر تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته، اما در همین مدت به دستاوردهای خوبی در زمینه فناوری و صنعتی رسیده است که آمادگی انتقال آنها برای توسعه پروژه‌های صنعتی عراق را دارد.

وی با بیان آنکه از طرف وزارت صمت و دولت ایران حمایت همه‌جانبه برای توسعه صنعتی کشور عراق را تا سال ۲۰۳۵ اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف، چالش‌ها و مسائلی وجود دارد که امیدواریم با حل مسائل لجستیک و تراکنش‌های مالی بتوانیم به اهدافی که توسط رؤسای جمهوری دو کشور ترسیم شده، دست یابیم.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوع در کمیته مشترک بازرگانی ایران و عراق بررسی برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و راهکارهای توسعه تجاری کشور و دستیابی به تجارت ۲۰ میلیاردی و رسیدن به تجارت ۴۰ میلیارد دلاری در بلندمدت است.

این مقام مسوول گفت: در این کمیته، همچنین راهکارهای برقراری توازن تجاری و اقداماتی که دو کشور می‌توانند برای تحقق آن انجام دهند، مورد توجه قرار گرفته است.

ضیغمی اظهار داشت: در کمیته مشترک درباره رفع ممنوعیت‌های تجاری و استانداردی بین دو کشور تبادل نظر و درخصوص موضوع لجستیک و تبادلات تجاری برای رسیدن به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری نیز مباحثی مطرح شد.

وی افزود: بررسی مشکلات شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی نیز باید در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم موضوعات و مسائل مربوط به بازارچه‌های مرزی نیز مورد تدقیق قرار گیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است: با برگزاری جلسات منظم از جمله کمیته مشترک بازرگانی دو کشور می‌توانیم به اهداف تجاری دست یافته و مسائل و مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 67342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =