تعامل ارزی ۲ جانبه ایران و روسیه با محوریت بندر امیرآباد

یک گروه به نمایندگی از بانک روسیه جهت توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری دوسویه ایران و روسیه در کریدور شمال - جنوب، با مدیرکل بندرامیرآباد دیدار کردند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، یک گروه به نمایندگی از بانک V.T.B روسیه به منظور آشنایی با شرایط کاری موجود در بندر امیرآباد و رایزنی جهت توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری دوسویه ایران و روسیه در کریدور شمال - جنوب، با مدیرکل بندرامیرآباد دیدار کردند.

در این جلسه طرف مذاکره کننده به استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دو جانبه ایران و روسیه اشاره و بر تقویت مسیر تبادل کالا بین دو کشور با محوریت بندرامیرآباد تأکید کردند.

تعامل ارزی ۲ جانبه جهت رونق صادرات و ترانزیت محصولات و ایجاد فرآیندهای پولی تأثیرگذار، انتقال و رفع تعهدات ارزی که منجر به جلوگیری از وارد شدن خسارت به صاحبان کالا می‌شود، از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

همچنین نمایندگان بانک V.T.B روسیه، استفاده از اسکله رو _ رو ریلی بندر امیرآباد که این کشور تمایل ویژه‌ای را در دو سال اخیر جهت تجارت در دریای خزر پیدا کرده است را موجب تقویت تبادل کالا در کریدور شمال _ جنوب عنوان کردند.

هیأت بانکی طرف روسی در پایان، خواستار استقرار شعبه بانک متبوع خود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران شد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد نیز در این دیدار ضمن تشریح سهم ایران در بازار روسیه، امکانات، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندرامیرآباد را تبیین کرد.

تعامل ارزی ۲ جانبه ایران و روسیه با محوریت بندر امیرآباد

وی به سفر اخیر استاندار و هیأت اقتصادی مازندران به کشور روسیه جهت تقویت و افزایش مراودات کالا در مسیر کریدور شمال - جنوب با محوریت بنادر مازندران اشاره و بر تقویت زنجیره لجستیک دریایی در این مسیر تأکید کرد.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در پاسخ به سوال هیأت روسی در خصوص ارائه امکانات به صاحبان کالا معرفی شده از سوی این بانک، گفت: بندرامیرآباد به صاحبان کالایی که بندرامیرآباد را برای تجارت خود برمی گزینند در صورت تداوم مراودات تسهیلات ویژه‌ای از جمله تخصیص انبار ارائه می‌کند.

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند با شکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌ سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیرآباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیرساخت حمل و نقل مدرن چندوجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

کد خبر 67498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =