معاون وزیر صمت گفت: تعداد رایزنان بازرگانی تا پایان دولت سیزدهم به ۷۰ نفر می رسد.

مهدی ضیغمی در گفت‌وگویی، درباره برنامه سازمان توسعه تجارت برای افزایش رایزن‌های بازرگانی، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستم تا براساس اهمیت و اولویتی که کشورهای هدف صادراتی برای ما دارند تعداد رایزنان بازرگانی را افزایش دهیم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، معاون وزیر صمت اظهار داشت: در برخی از کشورها کشش بازار خوب است و امکان افزایش صادرات به میزان قابل توجهی وجود دارد بنابراین حضور بیش از یک رایزن بازرگانی در این کشورها لازم است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم که تعداد رایزنان بازرگانی را در این کشورها افزایش دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ رایزن بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی استقرار دارند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا تعداد رایزنان بازرگانی را در کشورهای هدف صادراتی تا پایان سال به ۳۵ نفر افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین قصد داریم تا با همکاری اداره استخدامی کشور تعداد رایزنان بازرگانی را تا پایان دولت به ۷۰ نفر افزایش دهیم.

ضیغمی با بیان اینکه براساس قانون می‌توانیم در بعضی از کشورهای هدف نمایندگی سازمان توسعه تجارت ایجاد کنیم، گفت: ایجاد نمایندگی سازمان‌ توسعه تجارت در کشورهای هدف صادراتی در دستور کار ما قرار دارد که با این کار امکان خدمات رسانی بیشتر به تجار فراهم می‌شود.

کد خبر 67591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =