اعلام آمادگی عشایر کشور برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سیاوش احمدی میرقائد» در نشست هماهنگی تولید قراردادی گوشت دام عشایر با حضور مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر و مدیران عامل اتحادیه‌های عشایری کشور، افزود: در راستای حمایت دولت از عشایر و حفظ دام مولد، طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در حال انجام است و تاکنون عشایر برای تولید قراردادی یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام اعلام آمادگی کرده‌اند که این نشان می‌دهد چنین ظرفیت در جامعه عشایری وجود دارد.

وی گفت: در طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر، نهاده دامی جو با قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به عشایر داده می‌شود و به دلیل قرارگیری دام در چرخه پروار گوشت بیشتری تولید خواهد شد.

احمدی میرقائد خطاب به مدیران امور عشایر استان‌ها و مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونی عشایری کشور با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح باید دام عشایر بیمه شود، ادامه‌داد: اجرای این طرح، یک کار بزرگ است و اگر با موفقیت انجام شود مقدمه‌ای برای اجرای طرح‌های بزرگ‌تر در مناطق عشایری کشور است.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: درآمدزایی برای شرکت‌های تعاونی عشایری یعنی درآمدزایی برای عشایر و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

احمدی میرقائد با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد از این طرح انجام‌ شده است، یادآور شد: بهترین زمان برای پروار دام در آبان ماه است که کوچ پاییزه عشایر تمام‌ شده و عشایر در مناطق قشلاقی خود مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر حفظ دام مولد است، اظهار داشت: چرخه پروار دام در این طرح چهار ماهه بوده و ۲۵ درصد دامی که در چرخه تولید قراردادی قرار می‌گیرد بره است.

کد خبر 67697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =