اجرای کامل سامانه مودیان زمینه‌ساز استقرار نظام مالیاتی عادلانه و مقابله با فرار مالیاتی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مقابله با فرار مالیاتی یک ضرورت است و باید در دستور کار باشد از طریق سامانه‌های هوشمندی مانند سامانه مودیان می‌توانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای را در کشور داشته باشیم و با فرارهای مالیاتی مقابله کنیم.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، علی نقیب در گفت‌وگویی با اشاره به این موضوع که راه‌اندازی کامل سامانه مودیان می‌تواند به ما در فاصله گرفتن از مالیات گیری تخمینی، علی الرأسی، خود اظهاری و ممیزمحور کمک کند، تصریح کرد: سامانه مودیان مزیت‌های زیادی دارد و از فساد جلوگیری می‌کند. استفاده از سامانه‌های نوین در اطلاعات محور کردن مالیات ستانی موثر هستند.

وی ادامه داد: باید حتی‌الامکان تلاش کنیم که نقص‌های سامانه مودیان را به حداقل برسانیم. سامانه‌ها باید همه جانبه نگر باشند و بتوانند نیازهای ما را برطرف کنند. سامانه‌ها به خودی خود کارساز نیستند، باید به درستی برنامه‌ریزی شوند تا برایمان مزیت داشته باشند.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: قطعاً سامانه مودیان مزیت‌های زیادی برای کشور دارد و راه‌اندازی کامل آن می‌تواند بسیاری از مشکلاتمان را حل کند. الآن دچار یک سری مشکلات در اجرا هستیم که باید هر چه سریع‌تر رفع شوند.

نقیب گفت: توقع ما از مسئولان این است که مشکلات سامانه مودیان را رفع کنند و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه را برای بهره‌مندی از مزیت‌های این سامانه مهیا کنند.

وی افزود: طی یک سال اخیر که فاز اولیه سامانه مودیان راه‌اندازی شده است، توانسته‌ایم شفافیت نسبی در میزان درآمد مشاغل خاص مانند وکلا و پزشکان ایجاد کنیم که اقدام مناسبی است و به مالیات گیری عادلانه کمک می‌کند. بهره‌مندی از مزیت‌های سامانه‌ی مودیان به صورت کامل در گروی رفع مشکلات این سامانه است.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: مالیات یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت‌هاست و برای اداره‌ی کشور ضروری است. اما باید با بهره‌گیری از سامانه‌های به‌روز مالیاتی به اخذ مالیات هوشمند، عادلانه و دقیق مبادرت کنیم.

نقیب گفت: مقابله با فرار مالیاتی یک ضرورت است و باید در دستور کار باشد. از طریق سامانه‌های هوشمندی مانند سامانه مودیان می‌توانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای را در کشور داشته باشیم و با فرارهای مالیاتی مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است در راستای پیشرفت اقتصادی گام برداریم، باید بی‌عدالتی در مالیات ستانی را به حداقل برسانیم. در سامانه‌های قبلی که ممیزمحور بود، شاهد عدالت کافی و شایسته در امر مالیات گیری در کشور نبودیم و با حرکت به سمت اجرای کامل سامانه مودیان، شاهد این امر خواهیم بود

نقیب افزود: رشد اقتصادی در گروی حمایت از فعالان اقتصادی و کسانی است که می‌خواهند در یک فضای سالم فعالیت داشته باشند و به پیشرفت کشور کمک کنند. هوشمند و عادلانه سازی روند مالیات گیری به ایجاد بستر مناسبی برای فعالیت این افراد می‌انجامد و از یأس و ناامیدی فعالان اقتصادی واقعی کشور جلوگیری می‌کند.

کد خبر 67716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =