اوجی: همکاری ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز توسعه می‌یابد

وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های سفر خود به مسکو گفت: در این سفر، مذاکراتی برای امضای تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این با شرکت‌های روسی در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد و همکاری‌های دوجانبه توسعه خواهد یافت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی امروز (چهارشنبه)در بدو ورود به مسکو افزود: با هدف شرکت در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه و مذاکره‌های دو و چندجانبه با مقامات و فعالان حوزه انرژی و در پی دعوت الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به روسیه سفر کرده‌ام. در این رویداد مهم، فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و شرکت‌های توانمند جهان حضور دارند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه ذخایر غنی هیدروکربوری دارند، گفت: از همین رو دو کشور، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای همکاری در صنعت نفت و گاز دارند.

اوجی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های روسی در زمینه بالادستی و پایین‌دستی منعقد کرده‌ایم، افزود: برخی از این قراردادها نتیجه داده و در بعضی میدان‌های نفتی تولید نفت آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در این سفر همچنین مذاکراتی برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد که پیش از این با شرکت‌های روسی در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، گفت: در این سفر، نشستی در راستای پیگیری مذاکرات و تفاهمات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی بین دو کشور خواهیم داشت.

وی با بیان آنکه نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در ماه نوامبر(آبان- آذر) در تهران برگزار خواهد شد، هدف اصلی از این سفر پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و پروژه‌ها با شرکت‌های روسی و استفاده ازظرفیت هفته انرژی روسیه برای پیشبرد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران است.

وی گفت: در دولت سیزدهم، قراردادهای خوبی در زمینه انرژی با کشورهای همسایه امضا کردیم و در جریان این سفر نیز با نشست‌های دوجانبه مذاکره برای ادامه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود را پیگیری می‌کنیم.

دیدار با معاون نخست وزیر ، برخی مقامات و مدیران برخی شرکت‌های نفت و گاز روسیه نیز در این سفر در دستور کار قرار دارد.

وزیر نفت همچنین روز پنجشنبه در نشست تخصصی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه با موضوع بازار جهانی نفت و گاز سخنانی ایراد خواهد کرد.

رویدادهای هفته انرژی روسیه ۱۱ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲) با برنامه محوری با موضوع واقعیت جدید انرژی در جهان آینده در مسکو برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی، انتظار می رود بیش از چهار هزار میهمان از بیش از ۶۰ کشور در این رویداد شرکت کنند که در میان آنها،‌ اسامی برخی نخست وزیران، وزیران و سفیران از کشورهای مستقل مشترک المنافع، نمایندگان پارلمان‌های و روسای سازمان های بین المللی و منطقه ای دیده می‌شود.

مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه شامل بیش از ۳۰ رویداد در موضوعاتی همچون توسعه پایدار و آب و هوا، توسعه علمی و فناوری و تحول دیجیتال و توسعه بخش سوخت و انرژی است.

مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه که سنگ بنای آن سال ۲۰۱۶ میلادی گذاشته شد، توسط بنیاد روس کنگرس و وزارت انرژی فدراسیون روسیه و با حمایت دولت شهر مسکو برگزار می شود.

کد خبر 67790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =