دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران برگزار می‌شود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در تهران خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه تجارت، «مهدی ضیغمی» با اعلام خبر برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران اظهار داشت: این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۶ آذرماه و با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در این نمایشگاه غرفه دارند و مقرر شده است در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش بنیان برگزار شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مرحله نخست و تبدیل این موافقت‌نامه به تجارت آزاد در آینده نزدیک، حجم مبادلات تجاری با این کشورها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در ۶ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات کشورمان به این کشورها حدود ۱۸ درصد رشد داشته است گفت: بیشترین رشد صادرات به کشورهای روسیه، قرقیزستان و قزاقستان بوده است.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تیرماه ۱۴۰۰ در تهران و با حضور مقامات و شرکت‌های کشورهای عضو این اتحادیه برگزار شد.

کد خبر 67987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =