موانع فراروی تجارت ایران و روسیه از نگاه فعالان اقتصادی استان تهران

راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه در نشست تولیدکنندگان استان تهران با سفیر ایران در مسکو بررسی و فعالان اقتصادی این استان به طرح موانع فراروی توسعه مبادلات تجاری دوجانبه پرداختند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، هیات اقتصادی استان تهران به ریاست استاندار این استان و متشکل از نمایندگان ۳۰ شرکت روز چهارشنبه وارد مسکو شدند و شامگاه چهارشنبه در نشستی صمیمی با سفیر ایران در روسیه به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این جلسه که علاوه بر استاندار و برخی مسئولان دولتی، معاون اتاق بازرگانی استان تهران و مدیران عامل برخی شرکت های این استان حضور داشتند، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه ضمن اشاره به دلایل توسعه همکاری ها در سال های اخیر بر لزوم تلاش و برنامه ریزی بخش خصوصی برای توسعه صادرات تاکید کرد.

در این جلسه «علیرضا فخاری» استاندار تهران ضمن بررسی مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین، اظهار داشت:‌ تحریم کشورهای غربی علیه روسیه، فرصتی را برای نقش آفرینی شرکت‌های ایرانی در بازار این کشور ایجاد کرده است که باید با برنامه‌ریزی مناسب، از این وضعیت به نفع تولید ملی بهره گرفت.

مهدی صادقی نیارکی معاون اتاق بازرگانی استان تهران نیز در این جلسه اعلام داشت که تهران ۳۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را بخود اختصاص داده است، بنا بر این، باید با تشکیل کارگروه مشترک بین سفارت، استانداری و اتاق بازرگانی تهران بصورت پروژه محور عمل کنیم تا نتایج ملموس حاصل شود.

تولید کنندگان و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه نیز با بیان مشکلات خود خواستار تلاش سفارت برای حل آنان شدند. الزام صادرکنندگان به بازگرداندن ارز ناشی از صادرات، نرخ برابری روبل و ریال، مشکلات گمرکی در ایران و وضع قوانین محدود کننده صادرات در کشور را از مهمترین موانع موجود در تجارت ایران و روسیه خواندند.

هیات اتاق تهران در قالب ۳۰ شرکت به منظور حضور در نمایشگاه Made in Russia مسکو به روسیه سفر کرده‌اند. این هیات علاوه بر حضور در نمایشگاه مذکور که روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ گشایش می‌یابد، در جلساتی با مرکز صادرات روسیه، بیزنس راشا و مرکز صادرات مسکو نیز حضور خواهند داشت.

در روز نخست این سفر، یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و بیزنس راشا امضا شد.

کد خبر 68046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =