گام عملی برای توسعه تجارت ایران و روسیه؛ فهرست نیازها مبادله می‌شوند

طرح‌ریزی گام‌های عملی برای توسعه تجارت ایران و روسیه محور کلیدی نشست رئیس مرکز صادرات روسیه با سفیر ایران در مسکو و هیات اقتصادی استان تهران به ریاست استاندار بود.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، در این نشست که پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه Made in Russia (ساخت روسیه) در مسکو برگزار شد، طرفین درباره تبادل فهرست نیازهای متقابل و تعامل و پیگیری با هدف رفع نیازها از ظرفیت‌های یکدیگر توافق کردند.
رئیس مرکز صادرات روسیه که همتای سازمان توسعه تجارت ایران در ساختار اداری اقتصاد این کشور محسوب می‌شود، در این نشست با اشاره به سیر رو به رشد مناسبات تهران – مسکو گفت: به دنبال تقویت مبادلات تجاری کشور در چارچوبی درازمدت هستیم.
ورونیکا نیکیشینا با تأکید بر ضرورت افزایش شناخت بازرگانان ایران و روسیه از ظرفیت‌های یکدیگر گفت: شکل‌گیری کارگروه مشترک می‌تواند به گام‌های عملی برای توسعه مبادلات تجاری منجر شود و اینکه تجارت متوازن بین طرفین ایجاد شود.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز به تشریح جایگاه و ظرفیت‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: این استان ضمن دربرگیری پایتخت با سهم بیش از ۳۰ درصدی در تولید ناخالص ملی ایران، جایگاه مهمی را در ساختار سیاسی، اقتصادی ایران دارد و فعالان اقتصادی این استان می‌توانند نقش مهمی در توسعه مناسبات تهران – مسکو داشته باشند.
در ادامه این نشست، استاندار تهران با اشاره به شرایط بین‌المللی گفت: باید فرصت‌ها را مغتنم شمرد و حداکثر ظرفیت‌ها برای توسعه مناسبات دو کشور فعال شود.
علیرضا افتخاری افزود: تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی و اتخاذ سیاست اقتصادی مشترک در توسعه مناسبات دوجانبه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای دو کشور در عرصه بین‌الملل ایجاد کند.
صادقی نیارکی نایب رئیس اول اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران نیز در این نشست با اشاره به میزبانی این اتاق از هیات‌های تجاری روسیه در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی، آمادگی فعالان اقتصادی این استان را برای توسعه مناسبات با روسیه اعلام و پیشنهاد ارائه فهرست نیازهای دو کشور برای تأمین در طرف دیگر اعلام کرد که با استقبال طرفین، مقرر شد که این امر به صورت عملیاتی دنبال شود.

هیات اقتصادی استان تهران به ریاست استاندار این استان و متشکل از نمایندگان ۳۰ شرکت روز چهارشنبه وارد مسکو شدند و شامگاه چهارشنبه در نشستی صمیمی با سفیر ایران در روسیه به طرح دیدگاه‌های خود در راستای توسعه مناسبات دوجانبه پرداختند.
هیات اتاق تهران در قالب ۳۰ شرکت به منظور حضور در نمایشگاه Made in Russia مسکو به روسیه سفر کرده‌اند. این هیات علاوه بر حضور در نمایشگاه مذکور که روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ گشایش می‌یابد، در جلساتی با مرکز صادرات روسیه، بیزنس راشا و مرکز صادرات مسکو نیز حضور خواهند داشت.
در روز نخست این سفر، یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و بیزنس راشا امضا شد.

کد خبر 68050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =