لزوم توسعه پایدار محیط زیستی و انتقال تکنولوژی به ایران درپی تحریم‌های ظالمانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی توسعه پایدار محیط زیستی، سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی به ایران را در پی تحریم های ظالمانه از آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) خواستار شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از شادا، «سید احسان خاندوزی» در دیدار با «ربکا گرینسپن» دبیرکل آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) در جریان شرکت در مجمع جهانی سرمایه‌گذاری (WIF) افزود: موضوع این دیدار اجرای مطالبات این نهاد از کشورهای عضو سازمان ملل در خصوص رویکردهای مربوط به توسعه پایدار مبتنی بر ملاحظات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی و میزان سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی پروژه‌هایی در این راستا بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان تصریح کرد: شرایط کشورها از جمله اعمال این تحریم‌های ظالمانه باید در اجرای مطالباتی که مطرح شد، در نظر گرفته شود.

وی گفت: آنکتاد و سازمان ملل باید در این موضوع حساس باشند و علاوه بر تجدید نظر در سهم کشورها در توسعه پایدار باید نسبت به انتقال تکنولوژی و کمک های دیگر همراهی کنند تا پروژه های مورد نظر و اهداف آنکتاد در راستای توسعه پایدار و رعایت اصول محیط زیستی تسریع شود.

«ربکا گرینسپن» دبیرکل آنکتاد با تایید وزیر اقتصاد ایران، دستور داد تا درباره روش ارائه آمارهایی که باید از سوی کشورها ارائه شود جلسه ویژه کارشناسی برگزار شود.

این نشست با موضوع متدولوژی ارائه آمار از سوی کشورهای عضو سازمان ملل در خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه پایدار و انرژی‌های نو برگزار خواهد شد تا درباره این روش توافق شود.

دبیرکل آنکتاد از حضور جمهوری اسلامی در سطح وزیر در این اجلاس تقدیر و تاکید کرد در موضوعات مربوط به توسعه پایدار تجارب ایران به کشورهای دیگر منتقل شود.

براساس این گزارش هشتمین دوره مجمع جهانی سرمایه گذاری(WIF)، در ابوظبی با شرکت بیش از ۷۰۰۰ سهامدار سرمایه گذاری از ۱۶۰ کشور آغاز شد. این مجمع گروهی برجسته از رهبران، سران کشورها، تصمیم گیرندگان، رهبران تجاری، مدیران ارشد شرکت های چند ملیتی و نمایندگان جامعه مدنی از سراسر جهان را گرد هم می آورد.

از زمان آغاز به کار، WIF به یک پلت فرم جهانی پیشرو تبدیل شده است که سهامداران کلیدی را برای شکل دادن به سیاست ها و استراتژی ها جهت رسیدگی به چالش های سرمایه گذاری و توسعه در سراسر جهان دور هم جمع می کند.

اجلاس یاد شده امسال بر «سرمایه گذاری در توسعه پایدار» متمرکز است و موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، انرژی پایدار، زیرساخت های بهداشتی و چالش ها و راه حل های زنجیره‌های تامین جهانی را دنبال می‌کند.

علاوه بر محتوای فنی، این اجلاس حاوی جلسات و کنفرانس های اختصاصی، جلسات گفت و گو و سمینارها، و مجموعه ای از کنفرانس های تخصصی با موضوعاتی مانند انرژی پایدار و توسعه کارآفرینی است.

ارائه ابتکارات استراتژیک متمرکز بر سیاست های تجاری و سرمایه گذاری، اقدامات آب و هوایی و ابزارهای مالی نوآورانه با هدف قرار دادن دارایی های سوخت فسیلی در دستور کار نشست ابوظبی است.

کد خبر 68054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =