توان بارگیری سایت زمینی «پایانه میعانات گازی پارس جنوبی» افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در بازدید از پایانه میعانات گازی پارس جنوبی گفت: با اقدامات فنی و عملیاتی انجام شده و استفاده از توان داخلی، توان بارگیری سایت بارگیری زمینی تانکرهای جاده پیما در «پایانه میعانات گازی پارس جنوبی» افزایش یافت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، عباس غریبی روز شنبه در نشست با مسوولان این شرکت اظهار داشت: مدیریت و راهبری تاسیسات بارگیری زمینی میعانات گازی پارس جنوبی از ابتدای تیرماه پارسال به این شرکت واگذار شد و از همان زمان اقدامات لازم به منظور ایمن سازی و ارتقا توان بارگیری تا سقف ۳۰ هزار بشکه در روز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل خارج از سرویس بودن چهار دستگاه میتر از مجموع هشت «میتر» موجود در این سایت، ظرفیت بارگیری درحدود ۱۶ هزار بشکه در روز بود که با برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم و استفاده از توان داخلی، اقدامات لازم به منظور تعمیر و رفع اشکال میترها در اولویت کاری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآور شد: با همت جهادی و استفاده از قطعات ساخت داخل، سه دستگاه از مجموع چهار «میتر» خارج از سرویس شده رفع اشکال، تعمیر و پس از انجام تست های مربوطه در سرویس قرار گرفت و حدود ۴۰ درصد به ظرفیت بارگیری این سایت افزوده شد و در حال حاضر سایت با ۹۰ درصد توان در سرویس عملیاتی است.

غریبی گفت: تاسیسات بارگیری زمینی میعانات گازی تانکرهای جاده پیما با ظرفیت تقریبی ۳۰ هزار بشکه در روز، که پیش از این عملیات راهبری آن به‌ منظور بارگیری و ارسال میعانات گازی تولیدی به مقاصد داخلی و صادراتی، در اختیار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران بود، به شرکت پایانه های نفتی ایران واگذار شده است.

وی افزود: این شرایط با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران انجام و فرآیند تحویل و تحول این تاسیسات و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت بارگیری تا سقف ١٠٠ هزار بشکه در روز، از تیرماه پارسال در اختیار شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفته است.

کد خبر 68093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =