تعرفه تجاری ایران و روسیه تا پایان سال صفر می‌شود

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه تا پایان سال تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می‌شود، گفت: تجارت با پول ملی، تجارت آزاد و گشایش مرزهای گمرکی ایران با روسیه، ارمنستان، بلاروس به‌زودی انجام می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «کامبیز میرکریمی» در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توسعه تجاری ایران و کشورهای اوراسیا تا پایان سال مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه گمرک، تعرفه‌ها و بازار رقابتی حل خواهد شد.

این فعال اقتصادی با اشاره به جهش صادراتی با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، افزود: زیرساخت‌های نرم افزاری در حوزه موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد با کشورها به طور جدی و با سرعت در حال اجراست که مذاکره کننده‌های ایران و روسیه تفاهم‌های خوبی داشتند و بعد از نهایی شدن در پارلمان‌های ۵ کشور و ایران ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه صادرات ایران به روسیه و بلاروس در حوزه خودرو، بیان داشت: با برپایی نمایشگاه و معرفی خودرو سمند Lx، کارخانه‌ای که در بلاروس برای خودروساز آمریکایی مجهز شده بود، در اختیار تولیدکننده ایران قرار گرفت. در کشور روسیه هم پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند مشتری دارد که به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقلی و بعد آن مشکلات ارزی با مشکل روبرو شد که از سال ۹۸ مسیر تازه‌ای برای تولید و صادرات خودرو، توربین‌ها، کاتالیزورها و قطعه‌سازان خودرو باز شد.

میرکریمی اظهار امیدواری کرد: با تشویق شرکت‌ها به بازاریابی و استفاده از این بازارها در غیاب برندهای بزرگ بتوانیم به توسعه صادرات و تثبیت جایگاه خود در کشورهای اوراسیا دست یابیم.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه تنها دغدغه فعالان اقتصادی را دو نرخی بودن ارز دانست و تصریح کرد: امید داریم با یک نرخی شدن ارز یا نزدیک شدن به نرخ آزاد، رقابت شفاف و آزاد را توسعه دهیم.

کد خبر 68123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =