نیاز ۸هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان فرسوده راهداری

درحالی رئیس سازمان راهداری از خرید ۲هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات از خارج خبر داده بود که وی از نیاز ۸هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان راهداری خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، داریوش امانی با بیان این که برای نوسازی ناوگان راهداری به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: طبق توافق این سازمان با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شده است بخشی از نوسازی ناوگان راهداری از ظرفیت قانون بودجه کشور و بخشی هم از منابع داخلی این سازمان تأمین شود.

وی با تأکید بر این‌ که دولت باید در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری، برای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری تا پایان سال به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت باید با اختصاص تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان به بخش مسافری، تا حدی این کمبود ناوگان را جبران کند.

امانی دی ماه سال گذشته با بیان "ناوگان راهداری عموماً فرسوده بوده و به‌طور میانگین بالای ۲۵ سال عمر دارند" گفته بود:‌ به دلیل کمبود اعتبارات خریدها کمتر بوده و سعی کرده‌ایم بیشتر بازسازی کنیم.

وی با اعلام این که ۹۶۰۰ دستگاه ناوگان راهداری و ۱۲ هزار نفر پرسنل در این سازمان مشغول و هر ۲۵ کیلومتر یک دستگاه نمک پاش داریم، افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت ۲۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری را از خارج خریداری کنیم و ۱۴۰۰ دستگاه هم از تولیدات داخل کشور تامین می‌شود، در این صورت می توانیم ۴۰ درصد ماشین آلات راهداری را نوسازی کنیم.

کد خبر 68128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =