عده‌ای تحریم‌های ظالمانه مدعیان حقوق بشر را با عنوان اختلال در شبکه فاکتور می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عده‌ای نادانسته یا عامدانه فیلترینگ گسترده بر اثر تحریم‌های ظالمانه را به داخل کشور مرتبط دانسته و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «عیسی زارع‌پور» با انتشار پُستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی اعلام‌کرد: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه، مدعیان حقوق بشر هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان است را فیلتر کرده‌اند.

وی افزود: اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط دانسته و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، ضمن پیگیری‌های حقوقیِ بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه، ارائه راهکار و ایجاد خدمت را در دستور کار قرار داده است. سرویس‌هایی مانند https://۴۰۳.online/ از این نوع خدمات است.

۴۰۳ چیست؟

۴۰۳ پلتفرمی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کشورمان است که امروزه با انواع تحریم و اختلال در توسعه پروژه‌های مورد نظرشان مواجه هستند.

این پروژه با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد که با حذف مشکلات موجود به کتابخانه‌ها و وبسایت‌هایی که برای توسعه نیاز دارند، دسترسی داشته باشند. این سایت به مرور زمان با بازخورد کاربران تکمیل می‌شود تا همه مشکلات این جامعه را رفع کند.

کد خبر 68162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =