یک ریال از پول فروش اموال مازاد دولت صرف هزینه‌های جاری نخواهد شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به رفع نواقص آیین‌نامه‌ای مولدسازی دارایی‎ های مازاد دولت، تاکید کرد: یک ریال از پول واگذاری اموال مازاد صرف هزینه‌های جاری نخواهد شد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تصمیم گیری‎ها دارای مصونیت هستند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «مالک رحمتی» صبح امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد استانی مولدسازی دارایی‌های دولت و بررسی بسته‌های رونق استان یزد، از این استان به عنوان استانی پیشرو در جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام از طریق مولدسازی نام برد و ضمن قدردانی از مسئولان استان در این خصوص، اظهار داشت: دولت متعهد به رشد و توسعه کشور و آبادانی استانهاست ولی در استانی مانند یزد وارث طرح‌های نیمه تمامی با عمر غالباً بیش از ۱۵ سال هستیم که تکمیل آنها با اعتبارات کنونی به ۳۰ سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به احیای ظرفیت قانونی مولدسازی در دولت سیزدهم با توجه به سیاست دولت در رابطه به تکمیل طرحهای نیمه تمام، گفت: خوشبختانه نیمی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد با محوریت مولد سازی بوده و ابتکار عمل استان منجر به مصوب شدن طرح‌های کلان استان در این سفر شده است.

معاون وزیر اقتصاد به برخی نقاط ضعف آیین‌نامه‌های قبلی و رفع آن در آیین نامه فعلی مولدسازی، افزود: تبدیل دارایی‌ها به طرح عمرانی یکی از دغدغه‌های کنونی است ولی مسئولان اطمینان داشته باشند که در آیین‌ فعلی یک ریال از اعتبار فروش اموال مازاد صرف هزینه‌های جاری نخواهد شد بلکه تماماً صرف طرحهای عمرانی می‌شود.

وی نکته دیگر که از آفت‌های قوانین قبلی بوده را زمان‌دار نبودن مصوبات خواند و گفت: در آیین‌نامه مولدسازی تمام مراحل فرایند دارای بازه زمانی مشخص است و در صورت رعایت نشدن زمان‌های مذکور عملاً تخلف سازی شده و مورد بازخواست و برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

رحمتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه رعایت امنیت سرمایه‌گذاری، افزود: البته این مهم دو طرف میز را شامل می‎شود؛ به عبارتی هم مسئولانی که قرار است طرح را واگذار کنند و هم سرمایه گذار باید دارای مصونیت باشند که مطابق با آیین‌نامه مولدسازی هر دو طرف در قبال تصمیم‌گیریهای اخذ شده با توجه به ملاحظاتی که از قبل اتخاذ می‎شود، مصونیت خواهند داشت.

وی به تفویض وظایف هیات مولدسازی به استانداران با امضای وزیر کشور و وزیر اقتصاد جهت کار کارشناسی دقیق‌تر اشاره و تصریح کرد: این اقدام در راستای تسهیل و تسریع در فرایند مولدسازی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در بخشی از سخنانش تاکید کرد: مسئولان دستگاه‎های اجرایی نباید مازاد بودن اموال و داریی‌های خود را سهل بگیرند بلکه باید به استناد ماده هشت نسبت به اعمال مازاد بودن اموال خود سخت‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه مولدسازی دارای دو بال شامل یکی تعیین تکلیف دارایی‌های مازاد و دوم تصمیم گیری در مورد طرح‌های نیمه تمام عمرانی است، گفت: طرحهای نیمه تمام عمرانی باید براساس آیین نامه از طرق مختلف اعم از فروش، معاوضه، واگذاری حق بهره برداری طرح در قبال تکمیل آن و سایر موارد ذکر شده در استانها تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان خصوصی سازی به برخی کم کاری‌ها در حوزه مولدسازی نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در معرفی و آگاهی دادن در مورد آیین نامه مولدسازی به خوبی عمل نشده است، گفت: در مقوله انگیزه دادن به استانها در زمینه اهتمام به مولدسازی نیز به دلیل تبیین ضعیف اطلاع‎رسانی در مورد اهمیت مولدسازی نیز شاهد کم کاری هستیم و از طرفی موضوع تنبیه و تشویق نیز باید بیشتر در این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار اولویت بندی دستگاه‌ها در معرفی اموال مازاد خود شد و ابراز امیدواری کرد که استانها به صورت منظم ستاد استانی مولدسازی و دارایی‌های دولت را برگزار کنند چرا که کم کاری استانها در پایان سال مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

رحمتی در پایان با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه و اهتمام دولت سیزدهم به این موضوع، گفت: تلاش بدون خروجی ابتر است لذا باید سعی کنیم تلاشهایمان منجر به خروجی ملموس و امیدآفرینی در جامعه شود.

کد خبر 68259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =