علاقمه‌مندی روسیه به گسترش همکاری تجاری با ایران

رئیس سرویس فدرال گمرک فدراسیون روسیه در دیدار با معاون امور گمرکی گمرک ایران، از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه تجارت با ایران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرود عسکری معاون امور گمرکی گمرک ایران در نشست دو جانبه با روسلان داویدف رئیس کل گمرک روسیه بر همکاری‌های دوجانبه در راستای تسهیل تجارت در قالب کریدور سبز تاکید کرد.

فرود عسکری گفت: افزایش ردیف تعرفه کالایی برای مبادله در قالب کریدور سبز بین دو کشور، پیگیری برای تصویب نهایی موافقت نامه فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و تبادل دانش و تجربه بین کارشناسان دو گمرک از جمله مواردی است که به تسهیل تجارت فی‌مابین کمک می‌کند.

به گفته وی، تسهیل و تسریع تجارت برای فعالان اقتصادی دو کشور و ایجاد تسهیلات ویژه از سوی گمرکات طرفین به ذینفعان سبب می‌شود تا مبادلات تجاری با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

فرود عسکری معاون امور گمرکی گمرک ایران در این نشست پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با حضور مسئولان گمرک ایران و روسیه را ارائه داد تا در این کارگروه مسائل گمرکی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تصمیمات موثر اتخاذ گردد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: افزایش تعداد فعالان اقتصادی برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب طرح فعالان مجاز اقتصادی (AEO)، سرعت بخشیدن به انجام تشریفات گمرکی و تبادلات اطلاعات گمرکی بین دو کشور با رعایت چارچوب قانونی از مواردی است که به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

این گزارش می افزاید، روسلان داویدوف رئیس کل گمرک فدراسیون روسیه در این نشست ایران را شریک استراتژیک فدراسیون روسیه عنوان و خاطر نشان کرد: کشورش علاقمند به توسعه همکاری بویژه در حوزه تجارت با ایران است.

این مقام گمرک روسیه نیز، پیگیری در خصوص فعال کردن بیش از پیش کریدور سبز گمرکی و فعال سازی اپراتورهای مجاز گمرکی را زمینه ساز و تسهیل کننده توسعه همکاری های تجاری فیمابین برشمرد.

براساس این گزارش، در این نشست کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشته است.

شایان ذکر است فرود عسکری برای شرکت در چهارمین نشست سالانه گمرک روسیه که از فردا به مدت دو روز برگزار می شود، به نمایندگی از رئیس کل گمرک ایران به مسکو سفر کرده است.

کد خبر 68398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =