سخنگوی دولت: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ در دولت آغاز شد

سخنگوی دولت گفت: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز (دهم آبان ماه) در دولت آغاز شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز نوجوان اظهار داشت:‌ بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس رو به پایان می‌رسد و به نوعی شاکله کلی برنامه در مجلس مشخص می‌شود

وی افزود: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در دولت آغاز شد و در دستور کار خود قرار دارد تا به محض نهایی شدن برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، امکان تصمیم‌گیری نهایی درخصوص کلیات بودجه در دولت فراهم باشد.

سخنگوی دولت بیان کرد: مباحثی از قبل انجام شده تا بتوان در سریع‌ترین زمان، بعد از تصویب برنامه توسعه، کلیات لایحه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

بهادری جهرمی گفت: مطابق اصلاحی که در آیین‌ داخلی مجلس در سال گذشته صورت گرفت دولت باید در دو مرحله، بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم کند اول بخش کلیات و بعد جزئیات. به همین دلیل جلسه امروز دولت از ابتدای بامداد و ساعت ۶ صبح آغاز به‌کار کرد و حدود ۴ ساعت به طول انجامید که بیشتر جلسه به طرح و بحث پیرامون کلیات بودجه اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه دولت رویکردهای کلانی را در کلیات بودجه دارد، اضافه کرد: به طور طبیعی اساسی‌ترین و اصلی‌ترین اهداف حمایت موثر از تولید و ایجاد زیرساخت‌های لازم مالی و بودجه‌ای به منظور امکان تحقق رشد اقتصادی مناسب در سال ۱۴۰۳، ایجاد اشتغال و اشتغال‌زایی مناسب، مهار تورم و کاهش تورم که به بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند و همچنین اصلاح ناترازی‌هایی که در نظام‌های بودجه‌ای، مالی و بانکی و حوزه‌های انرژی که در سال‌ها و دهه‌های گذشته با آن مواجه بودیم، است.

سخنگوی دولت افزود: محورهای اصلی کلیات لایحه بودجه نیز در این جلسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت سلسله جلساتی را به منظور بررسی کلیات بودجه خواهد داشت. اکنون جلسات کمیته‌ها و کمیسیون‌ها در حال برگزاری همزمان با صحن دولت است و جلسات آتی را به کلیات خواهیم پرداخت.

دو مصوبه دولت در جلسه بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳

بهادری‌جهرمی گفت: از جمله مصوباتی که بعد از بررسی مرحله اول کلیات بودجه در دستور کار دولت قرار گرفت به دو مصوبه اشاره می‌کنم. مصوبه نخست، کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش کالاهای اساسی و کالاهایی که در زنجیره تولید این کالاها قرار دارند، بود.

وی تصریح کرد: دولت موافقت کرد که سود بازرگانی کالاهای اساسی اعم از روغن، انواع روغن، روغن پالم و دانه‌های روغنی صفر باشد و از ابتدای سال این محاسبه صفر منظور شود تا در واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات و یا دانه‌هایی که مورد مصرف تولید صنعت روغنی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند کاهش هزینه یا کنترل تورم هزینه‌های آنها را داشته باشیم.

سخنگوی دولت افزود: مصوبه دیگر امروز هیات وزیران این بود که با توجه به اینکه به فصل‌ سرما و اوج مصرف گاز نزدیک می شویم سلسله اقدامات و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

بهادری‌جهرمی گفت: دولت در جلسه امروز به منظور رفع ناترازی در تولید صنعت گاز طبیعی و حمایت موثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه، مشوق‌هایی را تصویب کرد تا امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و گاز طبیعی فراهم شود.

وی افزود: در بخش تاسیسات مختلف، حوزه افزایش تولید و افزایش بهره‌وری مشوق‌هایی پیش‌بینی شده تا سرمایه‌گذاری اقتصادی‌تر باشد و در زمان اوج مصرف گاز در کشور کمک‌کار تراز و ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشد.

کد خبر 68489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =