رئیسی: سازمان برنامه با واقعی‌کردن درآمدها و مصارف، از کسری بودجه جلوگیری کند

رئیس جمهور ضمن تکلیف به اعضای هیات دولت برای ارائه نظرات در راستای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳، از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست با واقعی‌کردن درآمدها و مصارف، از کسری بودجه جلوگیری کند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیأت دولت که به صورت فوق‌العاده برگزار شد، پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح تغییرات رویکردی بودجه سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی‌های مقدماتی از منابع و مصارف با رویکرد تداوم رشد تولید و کنترل تورم و همچنین چالش‌های پیش‌روی بودجه عمومی کشور ناشی از ناترازی‌ های بجا مانده از یک دهه گذشته، رویکرد کلی بودجه سال آینده را اجرای سیاست‌های کلی، تحقق عدالت و اصلاح برخی ناترازی‌ها دانست و در ادامه اعضای دولت نیز پیشنهادات خود را در جهت تقویت لایحه بودجه بیان کردند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با تقدیر از جمع‌بندی لایحه بودجه در موعد مقرر ابراز امیدواری کرد که بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، زمینه تقدیم لایحه بودجه نیز به مجلس فراهم شود.

رئیس جمهور اعضای دولت را مکلف کرد نظرات و محورهای تکمیلی خود را برای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

رئیسی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا با واقعی کردن درآمدها و مصارف، جلوگیری از کسری بودجه را مورد توجه ویژه قرار دهد.

رئیس جمهور توجه اکید به آثار تورمی بودجه و محاسبه آثار اقتصادی و اجتماعی آن و همچنین توجه به رویکردهای اقناعی بر واقعی بودن همه ابعاد بودجه و مسئولیت‌پذیری همه اجزا را مورد تأکید قرار داد.

کد خبر 68490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =