نقش رونق اقتصادی برای مقابله با جنگ ترکیبی همچنان در کشور مجهول است

رییس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت حل مشکلات تولیدکنندگان گفت: برداشت من این است که نقش فعالان تولید و بنگاه‌های اقتصادی برای مقابله با جنگ ترکیبی هنوز در کشور مجهول است و اگر این نقش را ندانیم، نمی‌توانیم به اندازه‌ای که باید از آن حمایت کنیم.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز چهارشنبه در جریان سفر استانی خود به کرمان و در دیدار صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان این استان، ضمن طرح این پرسش که «آیا نقش تولیدکنندگان برای کشور و مسئولان شناخته شده است؟» افزود: اگر این نقش را می‌ دانستیم در وضع قوانین، مقررات و روش‌ها، برخوردها و کارهای حقوقی و غیرحقوقی متفاوت بودیم.

وی با طرح این پرسش که چه کسی باید این نقش را بیان کند و بگوید که جایگاه آن کجاست؟ اظهار داشت: مسائل اقتصادی، فرهنگی و امنیتی با هم مرتبط هستند.

محسنی اژه ای ادامه داد: همان‌طور که اگر امنیت نباشد اقتصاد مشکل دارد، از آن طرف هم اگر اقتصاد، معیشت و تولید نباشد در بخش امنیت و فرهنگ اثرگذار است.

وی با بیان اینکه هر اختیاری که دارم و در استان کرمان می‌تواند موجب حل مشکلات شود را به رییس کل دادگستری استان کرمان تفویض می‌کنم، اظهارداشت: البته از اینکه به هر اندازه بتوان مسائل را به صورت صلح و سازش و ریش‌سفیدی حل کرد نیز حمایت می‌ کنیم.

محسنی اژه ای همچنین پرسید: چگونه باید از متخصصان هر امر در آن زمینه برای حل مشکلات کمک گرفت، اینکه اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها و متولیان صنوف چه نقشی در تبیین مسائل، کارشناسی و پشتیبانی، بیان و رفع موانع دارند؟

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه چرا استان کرمان با ظرفیت‌های فراوان، تنوع اقلیم و داشتن مسئولان عالی رتبه در کشور، نتوانسته‌ برخی از مشکلات را برطرف کند، مطرح کرد: چرا این ارتباط بین فردی که در میدان هست با فردی که پشت کرسی‌ های مسئولیت می‌نشیند برقرار نشده است؟

وی بیان کرد: یکی از مسایلی که توسط صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان مطرح می‌شود این است که نمی‌توانند برای مسائل اقتصادی یا مرکز اقتصادی و بنگاه خود برنامه‌ریزی داشته باشند؛ فعالان اقتصادی مطرح می کنند که نمی‌دانند فردا صبح، قرار است چه مقررات جدیدی بیاید.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی مشکلات قابل پیش‌بینی است و ریسک آن را می‌پذیریم اظهارداشت: اما برخی موارد قابل پیش‌بینی نیست که امروز به فعالان اقتصادی تحمیل می‌ شود.

وی در عین حال گفت: چنانچه واحدهای تولیدی و شرکت‌های بزرگ، واحدهای حقوقی فعال و آشنا به امور داشته باشند و بتوانند از آنها دفاع کنند امور به‌ نحو بهتری انجام می شود.

رییس قوه قضاییه صبح امروز در قالب بیست و ششمین سفر استانی خود، وارد کرمان شد.

کد خبر 68502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =