پایان سال ۱۴۰۲؛ آخرین مهلتِ دریافت شناسه یکتا برای مجوزهای کاغذی

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بر حسب قانون کسب و کار، همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال با دریافت شناسه یکتا، الکترونیک خواهند شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، «امیر سیاح» رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: از مرداد ماه سعی شد تا امکانات و شرایطی فناورانه برای عملیاتی شدن قانون فراهم شود که این سازوکار به‌تدریج فراهم شد.

وی افزود: هدف قانونگذار از اجرای این قانون در فضای کسب‌وکار این بود که بداند چه کسی، کجا، چه می‌کند تا با این اطلاعات، نظارت بهتری بر فضای کسب‌وکار داشته باشد.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار، یکی دیگر از اهداف این طرح را سهولت در کار شهروندان به دور از کاغذبازی‌های اداری و جعل و تخلف دانست.

سیاح، یکی از علل اجرا نشدن کامل این طرح در همه دستگاه‌ها را دسترسی نداشتن به فناوری‌های اطلاعاتی دانست و بیان‌داشت: از دیگر علل اجرا نشدن این طرح توسط تعداد محدودی از دستگاه‌ها، روشن شدن خطا و تخلف‌های انجام شده گذشته بود که در این طرح مشخص می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک سازمان فناوری اطلاعات و دفاتر بسیج استان‌ها به‌زودی شاهد تسهیل و تسری بیشتر طرح باشیم تا همه مجوزهای قبلی فقط با ارائه مجوزهای کاغذی و کدپستی، شناسه یکتای الکترونیک خود را تا پایان سال دریافت کنند.

کد خبر 68781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =