مخالفت مجلس با راهکار دولت برای حذف فرار مالیاتی/ مالیات‌ها خرج استان نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص بخشی از منابع حاصل از درآمدهای مالیاتی هر استان به همان استان مخالفت کردند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با حذف بند بند(چ) ماده ۲۷ موافقت کردند.

در بند(چ) ماده ۲۷ بدین شرح است: استان هایی که میزان درآمد مالیاتی سالانه آنها نسبت به سال قبل بیش از ۴۰ درصد رشد داشته باشد، ۲۰ درصد از مالیات‌های وصولی مازاد بر ۴۰درصد، در اختیار همان استان ها قرار می گیرد.

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در تشریح این بند گفت: در این حکم هدف این است که مکانیزها و الگوهای خود تنظیم را ایجاد کنیم که عملا دستگاهها با انگیزه بالایی وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: در موضوع مالیات، گرفتن مالیات و پیگیری پرونده مالیاتی و به نتیجه رساندن آنها کار دشواری است و تعداد زیادی از پرونده ها مالیاتی به صورت سنواتی در هیات های رسیدگی و حل اختلاف معوق مانده است و فرار های مالیاتی بسیار گسترده است. ما اعتقاد داریم که فرار مالیاتی نیاز به اهتمام استانداران و حمایت و پیگیری مراجع قضایی دارد برای اینکه این فرایند اتفاق بیفتد ما مشوق های گذاشتیم و مقرر شد بخشی از این مالیات ها به استان اختصاص یابد.

منظور اضافه کرد: در این فرآیند قرار نیست فشار مضاعف و جدیدی به مودیان مالیاتی خوش حساب وارد کند به این حکم رای دهید این حکم به نفع استان ها و کل کشور است گام عدالت مالیاتی گام مهمی است که نیاز به حمایت دارید ما باید بتوانیم با وصول قانون مند مالیات کشور را اداره کنیم به این حکم منجر به تقویت پایه مالیاتی می شود.

در ادامه این بند به رای گذاشته شد ونمایندگان بات تصویب آن مخالفت کردند، سپس پیشنهاد حذف این بند از سوی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات به رای گذاشته شد، سلیمی در این خصوص گفت: این حکم برای مردم ایجاد مشکل می کند و سازمان امور مالیاتی استان ها بر اساس این بنداقدام می کنند و باعث نارضایتی مردم می شود.

سید کاظم دلخوش در موافقت با پیشنهاد حذف این بند بیان داشت: این بند باعث می شود که استان های غنی، غنی تر و استان های فقیر، فقیر تر شوند و باعث افزایش فشار بر مردم می شود و می تواند آرامش اقتصاد را به هم بزند در نهایت حذف این بند با ۱۴۵ رای موافق حذف شد.

کد خبر 68834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =