رئیس پژوهشکده پولی و بانکی: میل به نقدینگی در مردم به یک درصد رسید

رئیس پژوهشکده پول و بانکی گفت: با پیدایش شبکه‌های الکترونیک میل به نقدینگی در مردم از ۳۰ درصد ابتدای انقلاب به یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، پیمان قربانی امروز(دوشنبه)در نشست خبری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که در محل بانک مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه این همایش در هفته آینده دوشنبه و سه‌شنبه در مرکز همایش صدا و سیما برگزار می‌شود، اظهار داشت: تحولات تکنولوژی دهه‌های اخیر باعث شده تحولاتی در نظام بانکی اتفاق افتد و از دهه ۸۰ شبکه بانکی وارد نظام‌های بانکداری الکترونیک شده است.

وی گفت: میل به نقدینه‌خواهی در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد بود بعد از آن با پیدایش ایران‌چک‌ها و چک‌های مسافرتی کاهش یافت الان با پیدایش شبکه‌های الکترونیک میل به نقدینگی به یک درصد رسیده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی همچنین گفت: نظام‌های پرداخت الکترونیک نقش مهمی در تسهیل مبادلات جامعه و تقویت تولید ناخالص داخلی کشور دارند.

به گفته قربانی، بانکداری هوشمند یکی از مظاهر بانکداری الکترونیک است که در جهت تسهیل مبادلات و خدمات اقدام می‌کند.

رئیس پژوهشکده پول و بانکی گفت: فناوری‌های الکترونیک در نظام بانکی در سایر بخش‌ها هم سرریز می‌شود به‌گونه‌ای که اگر این امکانات وجود نداشت امکان پرداخت یارانه نقدی به جامعه فراهم نمی‌شد.

وی گفت: امسال در همایش بانکداری الکترونیک ۱۶ نشست علمی برگزار می‌شود، ۲۰۲ مقاله دریافت شده که ۵۰ مقاله پذیرفته‌ شده‌اند، ۳۰ مقاله به صورت شفاهی در همایش ارائه می‌شود، همچنین ۱۳ کارگاه آموزشی یک و نیم ساعته و ۲۴ کارگاه برای بانک‌ها برگزار می‌شود و جشنواره نوربخش نیز با دریافت ۳۲ طرح امسال برگزار می‌شود.

در این همایش همچنین مهران محرمیان معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: ۹۵ درصد خدمات بانکی در حال حاضر به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

کد خبر 68840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =