حفاری ۳۵ حلقه چاه پارس‌جنوبی به ۴ شرکت ایرانی واگذار شد

معاون وزیر نفت از واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی پارس جنوبی با اعتبار یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار با هدف افزایش بهره‌وری و نگهداشت تولید گاز به چهار شرکت حفاری و اکتشاف و تولید ایرانی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت نفت، «محسن خجسته‌مهر» گفت: حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی در میدان مشترک پارس جنوبی با هدف افزایش بهره‌وری، حفظ و نگهداشت تولید از این میدان به‌صورت یکجا و در قالب چهار قرارداد به چهار شرکت حفاری و اکتشاف و تولید ایرانی واگذار شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه‌داد: حفاری ۳۵ حلقه چاه درون‌میدانی پارس‌جنوبی با صرف اعتبار یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار در مدت زمان حدود سه سال و با نظارت شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان کارفرما انجام می‌شود.

خجسته مهر افزود: واگذاری این پروژه‌ عظیم به پیمانکاران داخلی از یک سو به توسعه صنعت گاز، حفظ تولید و رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد و از سوی دیگر، سبب ایجاد اشتغال و ارتقای توانمندی‌های داخلی خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران درصدد است به‌زودی بسته‌های کاری مشابهی برای حفاری تعداد بیشتری چاه‌ درون‌میدانی به سایر پیمانکاران واجد صلاحیت واگذار کند.

کد خبر 68854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =