امور بانکی زائران در عربستان تسهیل می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت از حضور نمایندگان این سازمان و بانک مرکزی در عربستان برای تسهیل امور بانکی جهت تشرف زائران عمره خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست امروز (سه شنبه)شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، سیدعباس حسینی اظهار داشت: این مذاکرات با نمایندگان وزارت حج و عمره، بانک مرکزی و بانک عامل طرف حساب سازمان حج در عربستان انجام می شود.

وی به پیگیری امور پروازهای حج، عمره و عتبات در نشست اخیر با محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: نماینده شرکت هواپیمایی قرار است درهمین ارتباط به عربستان سفر کند.

حسینی همچنین اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت و آماده کردن نرم افزارهای مورد نیاز برای عمره را برشمرد.

معاون عتبات عالیات گزارش مشروحی از برنامه عملیاتی ارتقای سهم سازمان حج و زیارت در اعزام زائر به اعتاب مقدسه و آمار اعزام‌ها به عراق از سال ۹۵ تاکنون ارائه داد و تعداد زائرانی را که ازابتدای آبان تاکنون به عتبات اعزام شدند ۶۷ هزار نفر اعلام کرد.

حمیدرضا محمدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۳۰۷ هزار نفر در قالب کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی چالش های موجود، برنامه ریزی ها برای افزایش تعداد زائران و مشوق ها درحوزه عتبات را برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تعداد زائران اعزامی به عراق تا پایان امسال به ۴۵۰ هزار نفر برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارائه شده در کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت را در انتخاب زائر بسیار موثر دانست و به برخی راهکارها برای افزایش کیفیت درحوزه های اسکان، تغذیه و حمل و نقل اشاره کرد.

نواب با بیان علاقمندی مردم کشورمان برای سفر به اعتاب مقدسه در طول سال، از رئیس سازمان حج و زیات خواست که با رفع اشکالات، فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، مدیریت، حمایت و نظارت، زمینه جذب زائر بیشتر توسط این سازمان فراهم شود.

کد خبر 68883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =