احکام ۱۸۰ واحد تولیدی متخلف از استاندارد در استان تهران صادر شد

اداره‌کل استاندارد استان تهران با برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از ابتدای سال تاکنون، برای ۱۸۰ واحد تولیدی متخلف احکام جریمه نقدی، اخطار، تذکر، اصلاح و به‌سازی صادر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از اداره‌کل استاندارد استان تهران، براساس ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این کمیسیون مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس قوه قضائیه، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب مورد تشکیل و بدوا به موارد مذکور در قانون رسیدگی می‌کنند.

براساس این ماده قانونی، کمیسیون مذکور با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارجاع می‌کنند. در غیر این صورت با تذکر و اخطار، اقدام به اخذ تعهد، جریمه، تعطیلی واحد تولیدی و یا خدماتی، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به به‌سازی و اصلاح، فروش و امحای کالا می‌کند.

گفتنی است، تصمیمات کمیسیون در مدت ۳۰ روز پس از ابلاغ در مراجع قضایی ذی‌صلاح قابل اعتراض خواهد بود و در غیر این صورت تصمیمات کمیسیون قطعی محسوب می‎‌شود.

لازم به ذکر است، در مجموع در این جلسات ۹۷ مورد رای به جریمه نقدی و ۸۳ مورد رای به اخطار، تذکر، اصلاح و به‌سازی صادر شد.

کد خبر 68901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =