افزایش سهم سپرده قرض الحسنه از نقدینگی در سال ۱۴۰۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد نقدینگی کشور از سپرده قرض الحسنه مردم بود و در پایان شهریور سال جاری این رقم به ۴.۲ درصد رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سید احسان خاندوزی امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از وام قرض الحسنه بدون کارمزد اظهار داشت: در ستاد اقتصادی دولت برای اینکه هدف‌گذاری عدالت مالی انجام شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه دسترسی بیشتر و سهل‌تر و ارزان‌تر مردم به منابع مالی را فراهم کنیم و تمام تلاش ما این است که به کمک سامانه توثیق، سفته و برات الکترونیک و تقویت بانکداری قرض الحسنه خدمات مالی تسهیل شود.

وی گفت: امسال دو گام مهم پشت سر گذاشتیم یک اتفاق در شهریور ماه رخ داد و فرآیندهای اخذ کارمزد قرض الحسنه از ۴ درصد خارج و کارمزد این تسهیلات صفر شد و در مصوبه آبان ماه، اساسنامه بانک‌های قرض الحسنه تهیه شد.

وی ادامه داد: در ریل گذاری های جدید نگاه متفاوت برای بانک‌های قرض الحسنه این اجازه را می‌دهد که به سمت کاهش کارمزد حرکت کنیم و نتیجه آن ثمره عدالت مالی است.

خاندوزی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد نقدینگی کشور از سپرده قرض الحسنه مردم بود و در پایان شهریور سال جاری به ۴.۲ درصد رسید و این نتیجه اتفاق خوبی است که در قرض الحسنه رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: پیشنهاد دادیم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خرد از سقف ترازنامه بانک‌ها خارج شود تا تامین مالی خرد مردم انجام شود.

وزیر اقتصاد همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: ماده ۲۴ قانون تسهیل کسب و کار نیازمند آیین‌نامه‌ای بود که در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و در دستور کار هیات وزیران قرار دارد و در آذرماه نهایی و تصویب می‌شود.

خاندوزی درباره سبد سهام عدالت اظهار داشت: به محض اینکه وزارتخانه‌های مرتبط موافقت کنند که چه سهامی در این سبد قرار بگیرد، آیین نامه جهت پرداخت به ذی‌نفعان و جمعیت مشمول یارانه تحت پوشش نهادهای حمایتی به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: این آیین نامه آماده اجراست و منتظریم وزارتخانه‌ها سهام مورد نظر خود را اعلام کنند.

کد خبر 69235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =