زارع پور: همکاری های حوزه فناوری اطلاعات ایران و عراق گسترش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: همکاری در زمینه های ارتباطات ، فناوری اطلاعات و حوزه فضایی و پست با عراق گسترش می یابد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، عیسی زارع پور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های زیادی در زمینه های فناروی اطلاعات و حوزه فضایی دست یافته که این ظرفیت ها مورد علاقه کشور عراق است.

وی افزود: سابقه تاریخی و سطح روابط خوب تهران و بغداد نیز ایجاب می کند که ارتباطات بیشتری با مسوولان عراقی داشته باشیم و هرآنچه که در حوزه های مختلف جمهوری اسلامی پیشرفتی داشته و زیرساخت های ایجاد شده را تقدیم کشور دوست و برادر عراق کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال دانش و تجربیات خود در زمنیه های مختلف به کشور عراق را دارد ، تصریح کرد که عراق نیز در زمینه های ارتباطات قطعا توانمندی و ظرفیت های مناسبی دارد که مورد استفاده ما قرار خواهد گرفت.

به گفته وی در ایام اربعین امسال کار ویژه ای انجام شد و نتیجه ی هیاتی که از ایران به عراق عزیمت کرد، موجب امضای تفاهم نامه هایی بین تهران و بغدا شد که و کیفیت برقرای ارتباط مردم عزیز بین دو کشور به طور چشمگیری افزایش یافت.

زارع پور با بیان اینکه سفر به عراق بنا به دعوت وزیر ارتباطات این کشور صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد که نتیجه رفت و آمدهای مسوولان دو کشور عاید مردم شریف ایران و عراق شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به منظور دیدار رسمی از عراق و رایزنی با مقامات این کشور یکشنبه شب وارد بغداد شد.

عیسی زارع پور در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال براق عبدالکریم قائم مقام وزیر ارتباطات عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار گرفت.

دیدار با وزیر ارتباطات عراق و برگزاری جلسه کمیته های مشترک شرکت مخابرات و پست این کشور ، دیدار با وزیر تجارت عراق و دیدار با اعضای سازمان رسانه و ارتباطات از جمله برنامه های سفر زارع پور به این کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق در مسیر فرودگاه بغداد که در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیات تروریستی به وسیله پهپادهای ارتش آمریکا به شهادت رسیدند، حضور یافته و با قرائت فاتحه در یادمان این شهدا نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

کد خبر 69256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =