عربستان با کنار زدن ایتالیا و کره میزبان اکسپو ۲۰۳۰ شد

عربستان با کنار زدن شهرهای رم ایتالیا و بوسان کره جنوبی به‌عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ که انتظار می‌رود ۴۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد، انتخاب شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از یورونیوز، ریاض، پایتخت عربستان سعودی، روز سه‌شنبه به‌عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ انتخاب شد.

این شهر پس از اعلام پیشهاد خود که بر شکل‌دهی آینده‌ای مرفه و پایدار متمرکز است، از رم ایتالیا و شهر بندری بوسان کره جنوبی برای میزبانی رویدادی که انتظار می‌رود میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب کند، پیشی گرفت.

اعضای دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌های اکسپو که مقر آن در پاریس است، ریاض را با اکثریت ۱۱۹ رای از ۱۶۵ رای در جریان نشست پشت درهای بسته در حومه شهر ایسی-له-مولینو انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش، بوسان ۲۹ رای و رم ۱۷ رای به دست آوردند و نتیجه این رأی گیری با تشویق هیأت سعودی مورد استقبال قرار گرفت.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، از نتیجه آراء استقبال کرد و آن را "نشان دهنده اعتماد جامعه بین المللی" به آنچه که عربستان باید ارائه دهد، خواند.

وی گفت: ما متعهد هستیم که انتظارات را برآورده کنیم و نمایشگاه فوق العاده‌ای برگزار کنیم.

برنامه‌های عربستان برای این نمایگاه شامل یک شبکه بزرگ حمل و نقل عمومی و یک فضای نوگرا و دایره شکل با پارک‌های عمومی، امکانات بازی‌های الکترونیکی، استیج‌های بزرگ اجرا و مکان‌های ورزشی است.

این پروژه همچنین شامل برنامه‌هایی برای تمرکز روی "شتاب دادن به نوآوری ها" برای حفظ اکوسیستم‌های طبیعی است.

عربستان سعودی امیدوار است اکسپو ۲۰۳۰، ۴۰ میلیون بازدید کننده را به پایتخت این کشور بکشاند.

در این رقابت، هر شهر تلاش‌های خود را افزایش داد و دیدگاه‌های منحصربه‌فرد و وعده‌های جاه‌طلبانه‌ای را برای تضمین برگزاری هر چه بهتر این رویداد معتبر جهانی ارائه کرد.

عربستان تبلیغات قابل توجهی را درباره نمایشگاه "ریاض ۲۰۳۰" در نزدیکی برج ایفل و در سراسر پاریس به راه انداخت. پیشنهاد این کشور از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز رسماً مورد حمایت قرار گرفته بود.

برخی از فعالان حقوق بشر نیز کاندیداتوری ریاض را به علت اقدامات دولت عربستان در زمینه نقض این حقوق محکوم کرده بودند.

کد خبر 69338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =