صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص‌کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان ساعت کاری امروز (شنبه یازدهم آذر ماه ) رشدی ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی داشت و در سطح ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، تمام شاخص‌های بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه سبزپوش بودند به نحوی که شاخص کل در پایان معاملات با ۲۷هزار و ۴۳۲واحد رشد (معادل ۱.۳۳ درصد) در سطح ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم افزایشی ۵ هزار و ۷۶۵ واحدی داشت و ۴۳۸ هزار و ۷۷۱ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۸ هزار و ۷۳ واحد افزایش در سطح ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم با ۴ هزار و ۵۷۷ واحد رشد، ۴۱۳ هزار و ۱۳۷ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۳۶ هزار و ۶۵ واحد جهش، شاخص بازار اول با ۲۶ هزار و ۱۴۷ واحد رشد و شاخص بازار دوم هم با ۳۷هزار و۵۳ واحد صعود به ترتیب به ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۱۳ واحد، یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۳۷۷ واحد و ۴میلیون و ۵۱ هزار و ۶۰۶ واحدرسیدند.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۹۴ واحد، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) با ۱۹۰۰واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۱۹ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۲۲۴ واحد، توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن) با ۱۲۳۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۰۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو (خگستر)، سرمایه‌ گذاری‌ شاهد (ثشاهد)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران‌ خودرو (خودرو) و سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، کابل‌ البرز (بالبر) در نمادهای پُرتراکنش بورس قرار داشتند.

در پایان بازار امروز ۳۹۳ نماد مثبت و ۲۰۶ نماد منفی به کار خود پایان دادند که از این میان، ۶۲ نماد صف خرید و ۵۰ نماد در صف فروش قرار گرفتند.

افزایش ۲۸۰ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم افزایشی ۲۸۰ واحدی داشت و در سطح ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحدی ایستاد.

شاخص قیمت فرابورس هم با ۶۸واحد رشد، ۶ هزار و ۲۶۵ واحد شد.

شاخص کل هم وزن فرابورس نیز با یک هزار و ۷۶۱ واحد افزایش، در سطح ۱۳۰ هزار و ۹۱۲ واحدی قرار گرفت.

نمادهای ایران خودرو دیزل (خاور) با ۳۷ واحد، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با ۲۷ واحد، پلیمر آریا ساسول (آریا) با ۲۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرا بورس داشتند.

نمادهای‌، صبا فولاد خلیج فارس (فصبا)، توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت)، ایران خودرو دیزل (خاور) ،س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد) پُرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.

کد خبر 69408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =