رفع محدودیت وارداتی با ایجاد بازارهای رقابتی در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که با ایجاد بازار رقابت کامل، نیازی به اعمال محدودیت در واردات به‌ویژه لوازم‌خانگی وجود ندارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «عباس علی‌آبادی» امروز (دوشنبه) ‌ در حاشیه آیین افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران در زمینه تولید لوازم خانگی یکی از کشورهای بسیار خوب محسوب می‌شود، تصریح‌کرد: ظرفیت مناسبی در این بخش وجود دارد و معتقدم می‌توانیم با فعالیت بیشتر، نامی ارزشمند و زیبنده شان مردم در منطقه برای تولید این محصولات داشته باشیم و سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه در حال شکل‌گیری است.

وی تاکید کرد: با رفع ناترازی در ابعاد کیفی، کمّی و تنوع، نیازی به محدودیت در واردات وجود ندارد، زیرا وضع محدودیت با هدف ایجاد زمینه و فرصت برای سازندگان داخلی است.

علی آبادی خاطرنشان‌کرد: معتقدم محدودیتی برای واردات نباید وجود داشته باشد و این موضوع نیازمند فعالیت بیشتر است. باید به سمت بازارسازی حرکت کنیم و با ایجاد بازار رقابت کامل، نیازی به اعمال محدودیت‌ وجود ندارد.

توسعه را باید در مناسبات مردم و ملت‌ها جست و جو کرد

وی با بیان اینکه گسترش ارتباطات از حوزه های صنعتی و تجاری آغاز شده است، اظهار داشت: مسیر گسترش روابط محدود نیست، توسعه را باید در مناسبات مردم و ملت ها جست و جو کرد و با عمیق کردن همکاری‌ها از طریق توسعه توریسم و گردشگری می توان در این راه گام برداشت.

وزیر صمت با بیان اینکه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران به شناخت ظرفیت های کشورهای عضو کمک می کند، افزود: در رویداد نخست با امضای تجارت ترجیحی، رشد خوبی را تجربه کردیم و صادرات، واردات و همکاری های تجاری تا ۲ برابر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: با امضای توافق تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که به‌زودی در روسیه انجام خواهد شد، مبادلات و همکاری های اقتصادی و تجاری افزایش بیشتری خواهد داشت.

علی‌آبادی با اشاره به بازار کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تصریح کرد: همکاری ایران با این کشورهای می تواند بازاری ۴۰۰ میلیون نفری را تحت پوشش قرار دهد که سهم بزرگی محسوب می‌شود.

ایجاد زیرساخت های برقی سازی زمان‌بر است

وی درباره خودرو نیز گفت: تلاش می کنیم با وضع مقررات داخلی صنایع را ترغیب به تراز کردن بازار از نظر کیفیت، تنوع و سلایق کنیم و تاکنون نیز اقدامات بسیاری عملیاتی و اجرایی شده است، اما اقدامات باید عمیق و ریشه دار باشد زیرا نتیجه یک اقدام فوری به سرعت از بین می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شده است و صنایع باید به سمت تحول، کار فوق العاده و سرمایه گذاری بروند، زیرا ایجاد زیرساخت های برقی سازی کشور و صنایع توسعه ای با همکاری کشورها زمان بر است.

به گفته علی آبادی، ثبات بازار خودرو در این شرایط ادامه دارد و مردم باید کمی صبور باشند.

وی همچنین با بیان اینکه نمایشگاه یکی از نمادهای موثر در بهبود فضای زندگی در شهر است، تاکید کرد: تهران شهر بزرگی است و به چندین فضای نمایشگاهی نیاز دارد و ظرفیت های فعلی نیز مورد استفاده و بهره برداری هستند، فضای نمایشگاه بین المللی نیز به همین منظور طراحی شده و متناسب با فضای شهری باید مورد توجه قرار بگیرد.

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از امروز(۱۳ آذر) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت که تا ۱۶ آذر برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه در متراژی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع، شرکت‌های بزرگ کشورهای عضو اتحادیه حضور دارند و بیش از یک‌هزار متر مربع شرکت‌های ایرانی با پتانسیل همکاری با اعضا در اختیار گرفته‌اند.

کد خبر 69474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =