سهم بزرگ بازار در اختیار پوشاک قاچاق

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: سهم بزرگی از بازار در اختیار پوشاک قاچاق وارداتی است و این موضوع فعالیت را برای تولیدکنندگان داخلی سخت کرده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، مجید افتخاری در خصوص تولید و عرضه پوشاک،‌گفت: بخش قابل توجهی از بازار پوشاک کشور در اختیار کالاهای قاچاق است.

وی با بیان اینکه پوشاک قاچاق از کشورهای ترکیه، بنگلادش و پاکستان به ایران وارد می‌شود، افزود: چین نیز دوباره پس از مدت‌ها به بازار پوشاک ایران بازگشته است و این مسأله در حوزه پوشاک یک تهدید به شمار می‌رود.

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه در بستر فضای مجازی و از طرف فروشگاه‌های اینترنتی واردات پوشاک قاچاق به ترکیه انجام می‌شود و مردم در اسرع وقت سفارش خود را تحویل می‌گیرند، اظهار داشت: بازار پوشاک رها شده و حاکمیت هیچ اقدامی برای مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق انجام نمی‌دهد.

افتخاری افزود: حمایت از تولید زمانی مفهوم می‌یابد که محصول نهایی تولیدی به فروش برسد این در حالی است که برای توزیع پوشاک تولیدی در کشور با توجه به اینکه بازار پوشاک را کالاهای قاچاق احاطه کرده است و سطح عرضه به جولانگاه پوشاک قاچاق تبدیل شده مشکلات زیادی وجود دارد.

وی گفت: مفهوم حمایت از تولید در کشور ما درک نشده است زیرا علاوه بر هزینه‌های بالای مواد اولیه و تولید بخش‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی نیز فشار مضاعفی را به تولیدکنندگان وارد می‌کنند.

کد خبر 69586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =