رشد ۲۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای ۲۰۲۳

اداره آمار آمریکا از رشد ۲۰ درصدی صادرات این کشور به ایران در ۱۰ ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و کل مبادلات دو کشور در این دوره را بیش از ۴۴ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی به ۴۴.۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره با کاهش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۱۰ ماهه سال میلادی گذشته بالغ بر ۴۶.۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

براساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال افزایش اما واردات این کشور از ایران کاهش داشته است. آمریکا در این دوره ۴۲.۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است. آمریکا در ماه های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۵.۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی کاهش ۸۵ درصدی داشته و به ۱.۶میلیون دلار بالغ شده است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران ۱۰.۹میلیون دلار گزارش شده بود.

در دهمین ماه ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران ۳.۹ میلیون دلار و واردات این کشور از ایران تنها ۰.۱ میلیون دلار بوده است. آمریکا در اکتبر سال قبل ۴.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و هیچ کالایی از ایران وارد نکرده بود.

ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۷۷ را داشته و از نظر تامین کالاهای مورد نیاز آمریکا رتبه ۲۰۶ را داشته است.

کد خبر 69604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =