رکورد ترانزیت تا سه ماه آینده از مرز ۱۲ میلیون تن می‌گذرد

رئیس سازمان راهداری پیش‌بینی کرد که حجم بار ترانزیتی از کشور تا سه ماه آینده از مرز ۱۲ میلیون تن عبور کند که بیانگر یک اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «داریوش امانی» روز دوشنبه با اشاره به عملکرد ترانزیتی کشور اظهار داشت: با تمهیدات وزیر راه و شهرسازی و دیدارهایی که منجر به برگزاری نشست‌هایی با کشورهای همسایه و هیات‌های خارجی طی سال گذشته و امسال شد، شاهد شکسته شدن رکورد ماهانه آبان‌ماه پس از ۱۰ سال و دستیابی به رشد ۳۳ درصد حمل بار ترانزیتی از کشور بودیم.

رشد ۹۲ درصدی ترانزیت جاده‌ای در آبان ۱۴۰۲

وی افزود: در آبان ماه سال جاری نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور حمل کرده‌اند که بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای ماهانه از قلمرو کشور در سال‌های گذشته بوده و نسبت به آبان سال گذشته رشد ۹۲ درصدی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با وجود نوسازی نزدیک به ۲۶ هزار دستگاه کشنده از ابتدای دولت سیزدهم، میانگین عمر مفید ناوگان کشنده به زیر پنج سال کاهش یافته‌ است. بر این اساس در حوزه حمل و نقل کالا مشکل خاصی وجود ندارد و اتفاقات خوبی به‌ویژه در حوزه ترانزیت در پیش است.

امانی در پایان خاطرنشان‌کرد: اتفاقات خوبی با توجه به توسعه دریا محور، بحث توسعه سواحل مکران و رشد صنایع در بنادر پیش بینی شده است که می‌تواند به تولید بار در کشور و نیز ترانزیت کالا کمک کند، برنامه و پیش‌بینی‌های انجام شده با سازمان بنادر و دریانوردی پس از جمع‌بندی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در هشت ماهه ابتدایی امسال در مجموع ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۶۲ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 69668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =